AKTS - Mikro İktisat Teorisi I
Mikro İktisat Teorisi I (IKT209) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mikro İktisat Teorisi I | IKT209 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | 1. Mikro iktisadın temel kavram ve ilişkilerini orta düzeyde sunmak 2. Öğrencileri, Türkiye ve Dünya Ekonomisini değerlendirip yorum yapabilecekleri analitik aletlerle donatmak 3. Öğrencileri daha ileri düzeyde çalışmalara hazırlamak |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Mikro iktisat için matematik, fayda teorisi, tüketici optimizasyonu, bireysel talep fonksiyonları ve ilişkili konular; piyasa talep eğrileri, taleple ilişkili esneklikler, belirsizlik ve bilgi, bilgi ekonomisi, strateji ve oyun teorisi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel Analiz Tekniklerinin Gözden Geçirilmesi | Mathis and Koscianski, p. 1-25.. |
| 2 | Çok Değişkenli Fonksiyonların Kısıtlı ve Kısıtsız Optimizasyonu | Mathis and Koscianski, p. 26-44. |
| 3 | Fayda Teorisi | Mathis and Koscianski, p. 45-80. |
| 4 | Tüketici Optimizasyonu | Mathis and Koscianski, p. 81-110. |
| 5 | Bireysel Talep Fonksiyonları ve İlgili Konular | Mathis and Koscianski, p. 111-149. |
| 6 | Piyasa Talep Eğrileri | Mathis and Koscianski, p. 150-162 |
| 7 | Taleple İlgili Esneklikler | Mathis and Koscianski, p. 163-195. |
| 8 | ARa sınav | |
| 9 | Kısa Dönemde Üretim | Mathis and Koscianski, p. 197-222. |
| 10 | Uzun Dönemde Üretim | Mathis and Koscianski, p. 223-237. |
| 11 | Firmanın Uzun Dönem Optimizasyonu | Mathis and Koscianski, p. 238-260. |
| 12 | Uzun Dönemde Üretim Maliyetleri. | Mathis and Koscianski, p. 261-288. |
| 13 | Kısa Dönemde Üretim Maliyetleri | Mathis and Koscianski, p. 289-322. |
| 14 | Kısa Dönemde Tam Rekabet | Mathis and Koscianski, p. 323-358. |
| 15 | Uzun Dönemde Tam Rekabet | Mathis and Koscianski, p. 359-382. |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Microeconomic Theory: Basic Principles and Extensions, Christopher Snyder and Walter Nicholson , 10th Edition, Thomson Higher Education, USA.,2008. |
|---|---|
| 2. Microeconomic Theory: An Integrated Approach; Stephen Mathis and Janet Koscianski; Prentice Hal |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
| Ödevler | 1 | 5 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinir. | X | ||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | X | ||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | X | ||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlar. | X | ||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenir. | X | ||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenir. | X | ||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirir. | X | ||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirir. | X | ||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunur. | X | ||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirir. | X | ||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirir. | X | ||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirir: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
