AKTS - Müşteri İlişkileri Yönetimi

Müşteri İlişkileri Yönetimi (ISL404) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Müşteri İlişkileri Yönetimi ISL404 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere müşteri ilişkileri yönetiminin temel kavramlarını teknoloji ve iş felsefesi olarak tanıtmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) ilkelerini anlar.
  • Üretim veya hizmet ortamları için etkili CRM sistemleri tasarlar.
  • Belirli iş ihtiyaçlarına uygun CRM projeleri geliştirir.
  • CRM projelerinin başarılı bir şekilde uygulanmasını yönetir ve denetler.
Dersin İçeriği Müşteri ilişkileri yönetimini (MİY) tanıtmak, MİY değer zinciri, MİY?in enformasyon teknolojisi, müşteri portföyü analizi, müşteri kazanmak, müşteri Ağı yaratımı ve yönetimi, müşteriler için değer yaratmak, müşteri yaşam değerini yönetmek, müşteri bağlılığı ve gelişimi, MİY organizasyonu.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) Giriş Müşteri ilişkileri yönetiminin tanımı ve önemi öğrenilmeli.
2 MİY değer zinciri MİY değer zincirinin aşamaları ve her aşamanın rolü araştırılmalı.
3 MİY için bilgi teknolojileri MİY süreçlerinde kullanılan bilgi teknolojileri ve araçlar incelenmeli.
4 Müşteri portföyü analizi Müşteri portföyü analizinin yöntemleri ve önemi öğrenilmeli.
5 Müşteriyi Kişiselleştirmek Müşteri kişiselleştirme stratejileri ve teknikleri hakkında bilgi edinilmeli.
6 Arasınav I Önceki haftalarda öğrenilen konular tekrar edilmeli ve özetlenmeli.
7 Müşteri ağı yaratmak ve yönetmek Müşteri ağı oluşturma ve yönetim teknikleri araştırılmalı.
8 Müşteri için değer yaratımı Müşteri için nasıl değer yaratıldığı hakkında bilgi toplanmalı.
9 Müşteri yaşam boyu değerini yönetmek: müşteri kazanımı Müşteri kazanım stratejileri ve yaşam boyu değerinin yönetimi hakkında bilgi edinilmeli.
10 Müşteri yaşam boyu değerini yönetmek: müşteri bağlılığının geliştirilmesi Müşteri bağlılığını artırma yöntemleri araştırılmalı.
11 Arasınav II Önceki konular gözden geçirilmeli ve özetlenmeli.
12 MİY’e gore organizasyon MİY organizasyon yapıları ve yönetim stratejileri incelenmeli.
13 Özet: Etkili MİY projeleri nasıl geliştirilir Etkili MİY projeleri geliştirme süreçleri öğrenilmeli
14 Özet: Etkili MİY projeleri nasıl geliştirilir Önceki özet bilgiler pekiştirilmeli ve projelerin daha etkili nasıl geliştirilebileceği düşünülmeli.
15 Proje Sunumları Proje sunumları için hazırlık yapılmalı ve öneriler hakkında düşünülmeli
16 Final Sınavı Genel bir tekrar yapılmalı ve tüm konular gözden geçirilip final sınavına hazırlanılmalı.

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. "Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)", Prof. Dr. Yavuz Odabaşı, Aura Kitapları

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 20
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek
2 Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek
3 Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek
4 Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak
5 Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek
6 Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek
7 Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek
8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek
9 Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak
10 Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek
11 İletişim becerisini geliştirmek
12 Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 14 14
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 125