AKTS - Elektronik Tablo ve Bilgisayarlı Muhasebe Uygulamaları
Elektronik Tablo ve Bilgisayarlı Muhasebe Uygulamaları (ISL354) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektronik Tablo ve Bilgisayarlı Muhasebe Uygulamaları | ISL354 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere Microsoft Excel ve IBM SPSS kullanarak istatistiksel analiz yapmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Günlük işletme uygulamalarında en fazla kullanılan tablo türlerinin bütçeleme, maliyet ve hacim kâr analizi, konsolidasyon işlemleri, paranın zaman değer hesaplamaları, sermaye bütçelemesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Excel'de veri özetleme, frekans dağılımı ve histogram, saçılım diyagramı ve eğilim çizgisi, tanımlayıcı istatistikler | Moodle'daki ders materyali |
2 | Veri kodlama, Excel'den SPSS'e veri transferi, veri etiketleri, değer etiketleri, değişken hesaplatma ve yeniden kodlama | Moodle'daki ders materyali |
3 | Sürekli ve kategorik değişkenler, ölçüm seviyeleri, bağımlı ve bağımsız değişkenler, hipotez oluşturma, boş ve alternatif hipotezler | Moodle'daki ders materyali |
4 | Hipotez testi, tek-yönlü ve iki-yönlü testler, tek örneklem t-testi | Moodle'daki ders materyali |
5 | Bağımsız örneklem t-test, bağımlı örneklem t-test | Moodle'daki ders materyali |
6 | Tek faktör ANOVA, iki faktörlü ANOVA | Moodle'daki ders materyali |
7 | ANOVA yorumlama, ana ve etkileşim etkileri | Moodle'daki ders materyali |
8 | Ara sınav | |
9 | Likert ölçeği, güvenirlik analizi, faktör analizi, KMO ve Bartlett testleri | Moodle'daki ders materyali |
10 | Döndürme, faktörleşme, madde eleme ve sonuçları iyileştirme | Moodle'daki ders materyali |
11 | Faktörleri değişken olarak hesaplama ve kaydetme, faktörleri yorumlama | Moodle'daki ders materyali |
12 | Korelasyon analizi, iki değişkenli regresyon, doğrusal regresyon grafiği yorumlama | Moodle'daki ders materyali |
13 | Çok değişkenli regresyon, F-testi, R-kare, katsayıların değer ve anlamlılıkları | Moodle'daki ders materyali |
14 | Kategorik bağımsız değişkenler, kukla değişkenler, kukla değişken kodlama, çoklu regresyonda kukla değişkenlerin yorumu | Moodle'daki ders materyali |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. MS Excel |
---|---|
2. IBM SPSS |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 35 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 35 | 35 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 133 |