AKTS - Medya Okuryazarlığı
Medya Okuryazarlığı (KAM431) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Medya Okuryazarlığı | KAM431 | Alan Seçmeli | 4 | 0 | 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin bilgi kaynağı olarak medyanın gücünü görmelerine, kitle iletişim mesajlarının nasıl oluşturulduğunu görmelerine ve mesajların farklı insanlar tarafından farklı şekilde anlaşılabileceğini öğrenmelerine yardımcı olur. Ayrıca yazma, yorumlama ve dinleme becerilerini de geliştirmiş olacaklardır. Bu ders, öğrencilerin kitle iletişim araçlarını analiz etme becerileri kazanmalarına ve mükemmel bir medya okuryazarı olmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. KAM 331 ve KAM 332 derslerinden yakın okuma ve eleştirel okuma becerilerini geliştireceklerdir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İngilizce dersi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders bilgileri - Teorik arka plan | Ders notları |
2 | İletişim nedir? medya nedir? Medya yapıları nedir? Medya okur yazarlığı nedir? Kitle iletişim araçları nedir? | Ders notları |
3 | İşaretler ve basılı bir reklam nasıl analiz edilir (zaman çizelgeleri, menü, reklamlar vb.) | Ders notları |
4 | Televizyon nasıl analiz edilir | Ders notları |
5 | Radyo nasıl analiz edilir | Ders notları |
6 | Haberler nasıl analiz edilir? | Ders notları |
7 | Haberlerin değerlendirilmesi (yazım tarzı farklılıkları) | Ders notları |
8 | Kamu hizmeti yayıncılığı nasıl analiz edilir? Ara SINAV | Ders notları |
9 | Kamu hizmeti yayıncılığının değerlendirilmesi | Ders notları |
10 | Belgeseller nasıl analiz edilir? | Ders notları |
11 | Film ve dizi analizi nasıl yapılır? | Ders notları |
12 | Müzik nasıl analiz edilir | Ders notları |
13 | İnternet nasıl analiz edilir? | Ders notları |
14 | Dönem değerlendirmesi & Ödev (%10) [bir köşe yazarının deneme formatında değerlendirilmesi] | Ders notları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. The texts to be analysed will be delivered to the students in advance via “Atılım Moodle”. The lecture notes will be delivered via “Atılım Moodle”. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 126 |