AKTS - Maliye Tarihi
Maliye Tarihi (MLY303) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Maliye Tarihi | MLY303 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Maliye tarihini detaylarıyla öğrenmek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Devlet kavramı ve tarihsel gelişimi, yerel yönetimlerin tarihsel evrim süreci, kamu girişimciliğinin evrimi, fon sistemi ve fon ekonomisi, kamu harcamalarının gelişimi, kamu gelirlerinin tarihsel gelişimi, hazine yönetimi tarihsel gelişimi ve bütçe hakkı tarihsel evrimi, kamu muhasebesi tarihsel gelişimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlkçağ ve Ortaçağ’da mali olaylar (İbraniler, Eski Mısır, Eski Yunan, Eski Roma) | (Giray, ss.5 – 17) |
2 | Yeniçağ’da mali olaylar (İngiltere, Fransa, Almanya) ve mali düşüncenin gelişimi | (Giray, ss. 17 – 29; Ders notları) |
3 | Bütçe hakkının tarihsel gelişimi | (Vural & Rakıcı, ss. 129- 146 in Gökbunar & Uğur; Ders notları) |
4 | Bütçe hakkının tarihsel gelişimi | (Vural & Rakıcı, ss. 129- 146 in Gökbunar & Uğur; Ders notları) |
5 | Osmanlı İmparatorluğunda mali sistem (Tanzimat Öncesi) a- Toprak düzeni, ekonomik, sosyal ve idari yapı | (Giray, ss.69-156) |
6 | Vize I | |
7 | Osmanlı İmparatorluğunda mali sistem (Tanzimat Öncesi) b- Mali system (kamu gelirleri, kamu giderleri, bütçe, hazine işlemleri, maliye teşkilatı, devlet muhasebe sistemi) | (Giray, ss.69-156) |
8 | Osmanlı İmparatorluğunda Tanzimat sonrası mali olaylar a- Mali bunalım ve nedenleri, b- Dış ticaret | (Giray,157-187 Ders notları) |
9 | c- 1838 Ticaret Antlaşması; | (Giray,157-187 Ders notları) |
10 | e- Muharrem Kararnamesi ve Düyun-u Umumiye İdaresi; f. Türkiye Cumhuriyeti Devletine kalan borç “mirası” | (Giray,157-187 Ders notları) |
11 | Dış Borçlanma | (Giray, 157-187 Ders Notları) |
12 | Türkiye’de 1918-23 dönemi mali uygulamaları | (Kahraman in Gökbunar & Uğur, ss.181 – 211) |
13 | Türkiye’de 1918-23 dönemi mali uygulamaları | (Kahraman in Gökbunar & Uğur, ss.181 – 211) |
14 | Türkiye’de 1918-23 dönemi mali uygulamaları | (Kahraman in Gökbunar & Uğur, ss.181 – 211) |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Giray, Filiz (2015), Maliye Tarihi, 6. Baskı, Ekin Yayın. |
---|---|
2. Gökbunar, Ali Rıza ve Uğur, Alpaslan (Edit.) (2016), Sümerlerden Türkiye Cumhuriyetine Maliye Tarihi, Beta Yay. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | X | ||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 7 | 7 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 |