AKTS - Bürokrasi ve Türkiye Bürokrasisi
Bürokrasi ve Türkiye Bürokrasisi (KAM302) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bürokrasi ve Türkiye Bürokrasisi | KAM302 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere bürokrasi kavramı, bürokrasiye yönelik farklı kuramsal yaklaşımlar, bürokrasi-siyaset ilişkileri, bürokratik kurumlar ve bürokratik davranışları kapsayan temel bir anlayış kazandırabilmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Patrimonyal bürokrasi; hukuki-rasyonel bürokrasi; rasyonel-üretken bürokrasi; Osmanlı`dan günümüze Türkiye bürokrasisi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeryüzündeki yönetim biçimleri | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
2 | Bürokrasi nedir? Tarihçesi, oluşumu. devlet türlerine göre farklılaşması. | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
3 | Örgüt teorileri, bilimsel yönetim, insan ilişkileri, sistem yaklaşımları | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
4 | Bürokrasi özellikleri ve çeşitleri, patrimonyal hukuki rasyonel ve rasyonel üretken bürokrasi | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
5 | Marx, Hegel ve liberal düşüncede bürokrasi anlayışları | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
6 | Weber’e göre bürokrasi kuramı, otorite, meşrutiyet, örgütlenme, bürokrasinin eleştirisi | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
7 | Ara Sınav | Ara sınav ilk altı haftanın tüm konularını içerecek şekilde olacaktır. |
8 | Bürokrasi ve yönetim süreçleri (POSDCORB) | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
9 | Bürokrasi ve siyaset, bürokrasinin gelişmişlikle ve demokrasiyle ilişkileri | Kaynaklardaki ilgil bölüm |
10 | Bürokrasinin denetimi, e-bürokrasi | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
11 | Yeni yönetim anlayışı (Verimlilik-hesap verme-vatandaş odaklılık-şeffaflık) | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
12 | Osmanlıda bürokrasi | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
13 | Cumhuriyet dönemi bürokrasisi | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Eryılmaz, Bilal. 2002. Bürokrasi ve Siyaset. Bürokratik Devletten Etkin Yönetime. İstanbul: ALFA. |
---|---|
2. Akyıldız, Ali, Osmanlı Bürokrasisi ve Modernleşme, İletişim Yayınları, İstanbul, 2015. | |
3. Aykaç, Burhan, Durgun, Şenol, Yayman, Hüseyin, Türkiye’de Kamu Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2012. | |
4. Findley, Carter Vaughan, Osmanlı İmparatorluğu’nda Bürokratik Reform Babıâli, 1789-1922, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2014. | |
5. Heper, Metin, Bürokratik Yönetim Geleneği: Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti’nde Gelişimi ve Niteliği, Orta Doğu Teknik Üniversitesi İdarî İlimler Fakültesi Yayın No. 23, Ankara, 1974. | |
6. Heper, Metin, Türk Kamu Bürokrasisinde Gelenekçilik ve Modernleşme, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 1977 | |
7. Şaylan, Gencay, Türkiye’de Kapitalizm, Bürokrasi ve Siyasi İdeoloji, Verso Yayınları, Ankara, 1986. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | |||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 125 |