AKTS - Kıymetli Evrak Hukuku
Kıymetli Evrak Hukuku (MLY317) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kıymetli Evrak Hukuku | MLY317 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | 1. Öğrencilere ticaret hukukunun temel konularını öğretme ve bu bilgileri kullanabilme, somut olaylara uygulayabilme yeteneğini geliştirme 2. Ticari hayattaki hukuki sorunları kavrayabilme, onları öngörebilme ve gerekirse bu sorunlarla baş edebilme. 3. Kıymetli evrak hukukunun temel bilgilerini almalarını, poliçe, bono ve çek kavramlarını sağlama. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İş hukukunun tarihi gelişimi; iş hukukunda temel kavramlar (işçi, işveren, çırak, stajyer, işveren vekili, alt işveren, iş yeri ve işletme); iş sözleşmesi, iş sözleşmesinin unsurları, türleri, iş sözleşmesinin geçerliliği ve hükümsüzlüğü, iş sözleşmesinden doğan temel ve yan borçlar, işin düzenlenmesi (çalışma süresi, ücretli tatiller ve yıllık |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ticari İşletme Hukuku'na giriş ve tarihçe | |
2 | Ticari işletme (Tanımı ve unsurları, türleri, malvarlığı) | |
3 | Ticari işletme (Ticari işletmede merkez ve şube, ticari işletmenin devri ve birleşmesi, ticari işletme rehni) | |
4 | Ticari iş ve sonuçları (Adi iş- ticari iş ayrımının önemi, ticari işin ölçütleri, ticari işlere bağlı sonuçlar), ticari hükümler, ticari yargı | |
5 | Tacir sıfatı ve tacir olmanın sonuçları | |
6 | Gerçek ve tüzel kişi tacir ayrımı ve buna bağlanan hukuki sonuçlar | |
7 | Gerçek ve tüzel kişilere ait ticaret unvanı, işletme adı, haksız rekabet | |
8 | Ticari defterler, ticaret sicili | |
9 | Tacir yardımcıları (Bağımlı tacir yardımcıları: Ticari temsilci, ticari vekil, pazarlamacı Bağımsız tacir yardımcıları: Acente, simsar, komisyoncu, taşıma işleri komisyoncusu) | |
10 | Kıymetli evrak hukukunun genel esasları, kıymetli evrakın ziyaı, iptali ve kıymetli evrak hukukunda sebepsiz zenginleşmeden doğan talepler | |
11 | Kıymetli evrakta ciro, cironun türleri, niteliği ve hukuki sonuçları | |
12 | Poliçe | |
13 | Bono | |
14 | Çek, çekin ödenmesi ve ödememenin sonuçları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Sabih Arkan, Ticari İşletme Hukuku, Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü, Ankara, 2016. |
---|---|
2. Fırat Öztan, Kıymetli Evrak Hukuku Esasları, Turhan Kitabevi, Ankara 2016. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | X | ||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 7 | 7 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 125 |