AKTS - Anayasa Hukuku
Anayasa Hukuku (MLY209) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Anayasa Hukuku | MLY209 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, Türk anayasa hukukunu kavramsal ve kurumsal olarak tanıtmak ve bilgi edindirmektir. Özellikle Türkiye’de anayasal tarih ve anayasal organlar ve bunların işleyişlerine ilişkin kuralların öğretilmesi bu dersin amacını oluşturur. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Anayasa hukukunun genel esasları ve temel kavramları; anayasa, anayasanın yapılması ve değiştirilmesi, anayasaya uygunluk denetimi, siyasal iktidar, egemenlik, devlet kavramı, devlet biçimleri, devletin organları, anayasal devlet ve anayasacılık hareketleri, yasama-yürütme-yargı ekleri, siyasal rejimler (hükümet sistemleri), meclis hükümeti rejimi |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye’de Anayasal Gelişmeler | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
2 | 1982 Anayasası’nın özellikleri | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
3 | Devletin temel unsurları | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
4 | Siyasi Partiler | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
5 | Kuvvetler ayrılığı | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
6 | Yasama fonksiyonu | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
7 | Ara sınav | |
8 | Yürütme fonksiyonu | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
9 | Yasama Organı | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
10 | Yürütme organı | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
11 | Cumhurbaşkanı | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
12 | Seçimler | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
13 | Yargı organı | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
14 | Anayasa yargısı | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
15 | Anayasa yargısında denetim şekilleri | Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınları, Bursa 2021 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Fahri Bakırcı, Abbas Kılıç, İsmail Yüksel: 1982 Anayasası ve Temel Mevzuat, Lykeion Yayınları, Ankara 2021. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | X | ||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 4 | 16 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 125 |