AKTS - Maliye Teorisi
Maliye Teorisi (MLY201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Maliye Teorisi | MLY201 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Kamu Maliyesi dersinde alınan giriş niteliğindeki bilgileri geliştirmek ve Klasik, modern ve Alternatif maliye teorileri hakkında genel bilgi edindirmek ve öğrenciyi temel mali süreçlerin dinamikleri ve rolleri hakkında bilgi sahibi yapmaktadır |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kamu maliyesinin tanımı ve içeriği; kamu ekonomisi teorisi; kamusal faaliyetleri açıklamaya ilişkin yaklaşımlar; kamusal harcamalar teorisi; kamusal harcamaların artışı yasası. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Devlet kavramı gelişimi ve modern devlet | Ceyhun GÜRKAN ve Yiğit KARAHANOĞULLARI (2013) Vergi Devletine Kuramsal Yaklaşımlar, Maliye Dergisi |
2 | Klasik iktisadi okulun ilkeleri | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
3 | Ekonomik mallar | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
4 | Kamu Harcamaları | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
5 | Kamu harcamalarının Artış sorunu | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
6 | Kamu harcamalarının sınıflandırılması | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
7 | Kamu Gelirleri | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
8 | Kamu gelirlerinin Türleri | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
9 | Ara Sınav | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
10 | Kamu gelirlerinin sınıflandırılması | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
11 | Türk vergi sisteminin temel özellikleri | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
12 | Bütçe Teorileri | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
13 | Bütçe sistemleri | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
14 | Kamu Borçlanması | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
15 | Kamu Borçlanması | Metin ERDEM, İsmail TATLIOĞLU, Doğan ŞENYÜZ (2016), Kamu Maliyesi, Ekin Yayınları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Bülbül, D. 2023; Devlet Maliyesi, Turhan Kitabevi, Ankara |
---|---|
2. Nadaroğlu, H. 1998; Kamu Maliyesi Teorisi, Beta Basım Dağıtım A.Ş., İstanbul |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 75 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 22 | 22 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 150 |