AKTS - Siyaset Psikolojisi
Siyaset Psikolojisi (KAM318) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Siyaset Psikolojisi | KAM318 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | KAM 318 Siyaset Psikolojisi seçmeli dersi 18. Yüzyıl’dan itibaren demokratikleşme eğilimleri neticesinde siyasal aktör olarak büyük öneme sahip olmaya başlayan halkın davranış biçimini ve iktidarla olan ilişkisini inceler. Özellikle 2. Dünya Savaşı senelerinde hakim olan faşist/totaliter ideoloji ve rejimlerin kitle psikolojisi üzerinden incelendiği klasik metinleri dikkate alır. Bu bağlamda, öğrenciler Gustave Le Bon, Sigmund Freud, Erich Fromm, Hannah Arendt gibi önemli düşünür ve psikanalistlerin metinlerine çalışacaklardır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kimlikler; grup davranışı; liderlik kültleri; oy verme davranışları; medya etkisi; etnik çatışma; milliyetçilik; toplumsal hareketler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | İzlence |
2 | Kalabalıklar Üzerine | Gustave Le Bon, Kitleler Psikolojisi, (İstanbul: Say Yayınları, 2018). |
3 | Faşizmin Kitle Psikolojisi | Sigmund Freud, Kitle Psikolojisi, (İstanbul: Say Yayınları, 2015). Sigmund Freud, Savaş ve Ölüm Üzerine, (İstanbul: Oda Yayınları, 2018). |
4 | Faşizm, Totaliter Devlet, Demokrasi ve Özgürlük Üzerine | Erich Fromm, Özgürlükten Kaçış, (İstanbul: Say Yayınları, 2015). |
5 | Kötülüğün Sıradanlığı | Hannah Arendt, Kötülüğün Sıradanlığı: Adolf Eichmann Kudüs’te, (İstanbul: Metis Yayınları, 2009). Hannah Arendt, Totalitarizmin Kaynakları 3: Totalitarizm, (İstanbul: İletişim Yayınları, 2014).* |
6 | Baskıcı Rejimler Karşısında Birey | Viktor E. Frankl, İnsanın Anlam Arayışı, (İstanbul: OkuyanUs Yayınları, 2009). |
7 | Ara Sınav | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Faşist Rejimlerin Kurbanları Üzerine | Bernhard Schlink, Okuyucu, (İstanbul: İletişim Yayınları, 1997). Film: The Reader (https://www.imdb.com/title/tt0976051/?ref_=fn_al_tt_1)* |
10 | Psikanalize Genel Bir Bakış | Ders notları |
11 | Uygarlığın Huzursuzluğu (I) | Sigmund Freud, Uygarlığın Huzursuzluğu, (İstanbul: Metis Yayınları, 1999). |
12 | Uygarlığın Huzursuzluğu (II) | Sigmund Freud, Uygarlığın Huzursuzluğu, (İstanbul: Metis Yayınları, 1999) |
13 | Dinle küçük adam! | Wilhelm Reich, Dinle Küçük Adam, (İstanbul: Cem Yayınları, 2018). |
14 | Sonuç | Dersin gözden geçirilerek tamamlanması. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. - Gustave Le Bon, Kitleler Psikolojisi, (İstanbul: Say Yayınları, 2018). |
---|---|
2. - Sigmund Freud, Kitle Psikolojisi, (İstanbul: Say Yayınları, 2015). | |
3. - Erich Fromm, Özgürlükten Kaçış, (İstanbul: Say Yayınları, 2015). | |
4. - Hannah Arendt, Kötülüğün Sıradanlığı: Adolf Eichmann Kudüs’te, (İstanbul: Metis Yayınları, 2009). | |
5. - Hannah Arendt, Totalitarizmin Kaynakları 3: Totalitarizm, (İstanbul: İletişim Yayınları, 2014). | |
6. - Viktor E. Frankl, İnsanın Anlam Arayışı, (İstanbul: OkuyanUs Yayınları, 2009). | |
7. - Bernhard Schlink, Okuyucu, (İstanbul: İletişim Yayınları, 1997). | |
8. - Sigmund Freud, Uygarlığın Huzursuzluğu, (İstanbul: Metis Yayınları, 1999). | |
9. - Sigmund Freud, Savaş ve Ölüm Üzerine, (İstanbul: Oda Yayınları, 2018). | |
10. - Wilhelm Reich, Dinle Küçük Adam, (İstanbul: Cem Yayınları, 2018). |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 2 | 60 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 125 |