AKTS - Kişilik ve Örgüt Psikolojisi
Kişilik ve Örgüt Psikolojisi (ISL315) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kişilik ve Örgüt Psikolojisi | ISL315 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin aşağıdaki konularda bilgi edinmesi beklenmektedir: • Örgütlerde insanlar nasıl davranışlar gösterebilir, bu davranışları neden yapar ve bu davranışlar iş ortamını nasıl etkiler? • Çalışan davranışlarına ilişkin nispeten doğru öngörülerde bulunabilmek için gerekli temeli sağlayan önemli gerçekler ve bağlantılar nelerdir? • Kişilik farklılıklarının yol açtığı örgütsel davranışlar nelerdir? |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kişilik ve örgüt psikolojisi ile ilgili temel konular; kişilikle ilgili motivasyon, tutum, algı; bireylerin iş ortamındaki davranışları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgüt psikolojisi nedir? | |
2 | Vaka çalışması | 1. Bölüm |
3 | Kişilik nedir? | Ders notları ve slaytları |
4 | Vaka çalışması | Ders notları ve slaytları |
5 | Kişiliği tanımlayan etkenler nelerdir? | Ders notları ve slaytları |
6 | Vaka çalışması | Ders notları ve slaytları |
7 | Kişiliğin örgüt psikolojisi üzerindeki etkileri nelerdir? | Ders notları ve slaytları |
8 | Vaka çalışması | Ders notları ve slaytları |
9 | Ara sınav | 1. Bölüm ve ders notları ve slaytları |
10 | Grup dinamikleri | 12. Bölüm |
11 | Vaka çalışması | 12. Bölüm |
12 | Motivasyon ve liderlik | 8. ve 13. Bölümler |
13 | Vaka çalışması | 8. ve 13. Bölümler |
14 | Örgüt kültürü | 15. Bölüm |
15 | Vaka çalışması | 15. Bölüm |
16 | Final sınavı | 1, 8, 12, 13, 15. Bölümler ile Ders notları ve slaytları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Introduction to Industrial/ Organizational Psychology - Ronald E. Riggio Çeviri Editörü: Prof. Dr. Belkıs ÖZKARA, 6. Basımdan çeviri, Mayıs 2014. Nobel Akademik Yayıncılık. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Vakalar, filmler, videolar, ders notları, slaytlar |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 10 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 20 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 16 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 5 | 25 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 128 |