AKTS - Şiddet ve Siyaset
Şiddet ve Siyaset (KAM420) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Şiddet ve Siyaset | KAM420 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | KAM 420 Şiddet ve Siyaset seçmeli lisans dersi siyasal şiddet kavramını inceleyerek geniş bir teorik tartışma içerisinde ele alır. Bu kapsamda, farklı siyasal şiddet kavramsallaştırmaları ve biçimleri, siyasal şiddetin ortaya çıkış koşulları, yürütülüş biçimi, farklı siyasal ideolojiler ya da hareketler tarafından meşrulaştırılma biçimi farklı perspektiflere sahip siyasi düşünürlerin fikirleri üzerinden incelenir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Şiddet türleri; şiddetin meşruiyeti; şiddet ve medeniyet; şiddet ve devlet; şiddet ve toplumsal hareketler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders İzlencesi |
2 | Siyasal Şiddet Kavramı Üzerine Genel Bir Değerlendirme | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020), s. 1-9. |
3 | Devrimler ve Siyasal Şiddet: John Locke | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020), s. 11-38. John Locke, Yönetim Üzerine İkinci İnceleme (İstanbul: Serbest Kitaplar, 2019). |
4 | Devlet ve Siyasal Şiddet: Thomas Hobbes | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). Thomas Hobbes, Leviathan (İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2022). |
5 | Devlet ve Siyasal Şiddet: Carl Schmitt | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). Carl Schmitt, Siyasal Kavramı (İstanbul: Metis Yayınları, 2018), s. 49-109. |
6 | Devlet ve Siyasal Şiddet: Carl Schmitt (II) | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). Carl Schmitt, “Nötrleştirme ve Depolitikleştirmeler Çağı,” Siyasal Kavramı (İstanbul: Metis Yayınları, 2018), s. 110-124. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Şiddet Problemi | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). |
9 | Şiddet ve İnsanın Dönüşümü | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). |
10 | Şiddetin Siyasallaşması (I) | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). |
11 | Şiddetin Siyasallaşması (II) | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). |
12 | Şiddetin Siyasal Teorisi (I) | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). |
13 | Şiddetin Siyasal Teorisi (II) | Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). |
14 | Sonuç | Dersin gözden geçirilerek tamamlanması. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Elizabeth Frazer ve Kimberly Hutchings, Violence and Political Theory (Cambridge: Polity Press, 2020). |
---|---|
2. Siyasal Kavramı, Carl Schmitt |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | |||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | X | ||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 125 |