AKTS - Çevre Politikası
Çevre Politikası (KAM416) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevre Politikası | KAM416 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Çevre Politikası dersinin amacı, çevresel değerler ve çevre sorunları konusuna öğrenciye genel bir bilgilendirme sağlamak ve çevre yönetimine ilişkin ulusal ve uluslararası politikaları incelemektir. Ayrıca ders yerel, ulusal ve uluslararası çevresel politikaların çözümlenmesi yoluyla, çevre sorunsalının siyasal, toplumsal, ekonomik, hukuki, yönetsel, etik, toplumsal cinsiyet kültürel ve teknik bileşenleri arasındaki etkileşimin ortaya koyulmasını hedeflemektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çevre ve iktisadi gelişme; çevre ve siyaset. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Tanışma | |
2 | Çevre ve Çevrebilim kavramlarını anlamak | Keleş, R. ve Hamamcı, C. (2005). “Çevre ve Çevrebilim”, içinde Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 23-49. Parlak, B. (2004). “Çevre- Ekoloji- Çevrebilim: Kavramsal Bir Tartışma”, (Editör: Mehmet C. Marın), içinde Çevre Sorunlarına Çağdaş Yaklaşımlar, İstanbul: Beta Yayınları,14-30. |
3 | Çevre ve İnsan İlişkileri | Keleş, R. ve Hamamcı, C. (2005). “Çevre ve İnsan İlişkileri”, içinde Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 51-98. |
4 | Tarihten Günümüze Çevre Hareketleri | Offe, C. (1999). “Yeni Sosyal Hareketler: Kurumsal Politikanın Sınırlarının Zorlanması”, içinde Yeni Sosyal Hareketler, (Editör: Kenan Çayır), İstanbul: Kaktüs Yayınları Çoban, N. A. (2004). “Community-based Ecological Resistance: The Bergama Movement in Turkey”, Environmental Politics, 13(2), 438– 460. |
5 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevresel Sürdürülebilirlik | Ertürk, H. (2018). “Sürdürülebilir Kalkınma” içinde Çevre Politikası, Bursa: Ekin Yayınevi, 321-335. Ertürk. H. (2018). “Sürdürülebilir Ekonomi Arayışları” içinde Çevre Politikası, Bursa: Ekin Yayınevi, 342-354. Podcast: Çevresel Sürdürülebilirlik, Gökçenur Uysal |
6 | Çevre Hukuku ve Hakkı Kavramlarına Genel Bakış | Keleş, R. ve Ertan, B. (2002). Çevre Hukukuna Giriş, Ankara: İmge Kitabevi, 39-67. Ertürk. H. (2018). “Uluslararası Çevre Hukuku ve Uluslararası Antlaşmalar” içinde Çevre Politikası, Bursa: Ekin Yayınevi, 181-217. |
7 | Türkiye’de Çevre Politikaları | Keleş, R. ve Hamamcı, C. (2005). “Türkiye’de Çevre Politikaları”, içinde Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 327-411. Çoban A Özlüer F ve Erensü S. (2015). “Türkiye de Doğanın Neoliberalleştirilmesi ve Bu Sürece Karşı Mücadeleler” içinde Yerel Yönetim, Kent ve Ekoloji, Editör: Aykut Çoban, Ankara: İmge Yayınları, 399-456. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çevre Alanındaki Aktörler: Uluslararası Örgütler ve Sivil toplum örgütleri | Kaypak, Ş. (2014). Çevre sorunlarinin çözümünde küresel çevre politikalari. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (31), 17-34. Gemmill, B. ve Bamıdele-Izu, A. (2002). “The Role of NGOs and Civil Society in Global Environmental Governance”, Comments on Global Environmental Governance: Options and Opportunities, Esty, D.C., Ivanova, M.H. (eds.), U.S.A.: F&Es Publ., 77-78. Gülgün Tuna Uluslararası Örgütler ve Çevre = https://www.dogubati.com/sayi-24-savas-baris |
10 | Ekofeminizm: Feminizm ve Çevrecilik | Plumwood, V. (2004). Feminizm ve doğaya hükmetmek, çev B. Ertür, İstanbul : Metis Yayınları |
11 | Quiz | |
12 | Ekonomi, Kalkınma ve Çevre Politikalarının Geleceği | Keleş, R. ve Hamamcı, C. (2005). “Çevre ve Çevrebilim”, içinde Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 152-167. Ponting, C. (2000). Dünyanın Yeşil Tarihi - Çevre ve Uygarlıkların Çöküsü, (Çev. Ayşe Başçı-Sander), İstanbul: Sabancı Üniversitesi Yayınevi. |
13 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Keleş, R. ve Hamamcı, C. (2005). “Çevre ve Çevrebilim”, içinde Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 23-49. |
---|---|
2. Parlak, B. (2004). “Çevre- Ekoloji- Çevrebilim: Kavramsal Bir Tartışma”, (Editör: Mehmet C. Marın), içinde Çevre Sorunlarına Çağdaş Yaklaşımlar, İstanbul: Beta Yayınları,14-30. | |
3. Keleş, R. ve Hamamcı, C. (2005). “Çevre ve İnsan İlişkileri”, içinde Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 51-98. | |
4. Offe, C. (1999). “Yeni Sosyal Hareketler: Kurumsal Politikanın Sınırlarının Zorlanması”, içinde Yeni Sosyal Hareketler, (Editör: Kenan Çayır), İstanbul: Kaktüs Yayınları | |
5. Çoban, N. A. (2004). “Community-based Ecological Resistance: The Bergama Movement in Turkey”, Environmental Politics, 13(2), 438– 460. | |
6. Ertürk, H. (2018). “Sürdürülebilir Kalkınma” içinde Çevre Politikası, Bursa: Ekin Yayınevi, 321-335. | |
7. Ertürk. H. (2018). “Sürdürülebilir Ekonomi Arayışları” içinde Çevre Politikası, Bursa: Ekin Yayınevi, 342-354. | |
9. Keleş, R. ve Ertan, B. (2002). Çevre Hukukuna Giriş, Ankara: İmge Kitabevi, 39-67. | |
10. Ertürk. H. (2018). “Uluslararası Çevre Hukuku ve Uluslararası Antlaşmalar” içinde Çevre Politikası, Bursa: Ekin Yayınevi, 181-217. | |
11. Keleş, R. ve Hamamcı, C. (2005). “Türkiye’de Çevre Politikaları”, içinde Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 327-411. | |
12. Çoban A Özlüer F ve Erensü S. (2015). “Türkiye de Doğanın Neoliberalleştirilmesi ve Bu Sürece Karşı Mücadeleler” içinde Yerel Yönetim, Kent ve Ekoloji, Editör: Aykut Çoban, Ankara: İmge Yayınları, 399-456. | |
13. Kaypak, Ş. (2014). Çevre sorunlarinin çözümünde küresel çevre politikalari. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (31), 17-34. | |
14. Gemmill, B. ve Bamıdele-Izu, A. (2002). “The Role of NGOs and Civil Society in Global Environmental Governance”, Comments on Global Environmental Governance: Options and Opportunities, Esty, D.C., Ivanova, M.H. (eds.), U.S.A.: F&Es Publ., 77-78. | |
15. Gülgün Tuna Uluslararası Örgütler ve Çevre = https://www.dogubati.com/sayi-24-savas-baris | |
17. Plumwood, V. (2004). Feminizm ve doğaya hükmetmek, çev B. Ertür, İstanbul : Metis Yayınları | |
17. Keleş, R. ve Hamamcı, C. (2005). “Çevre ve Çevrebilim”, içinde Çevrebilim, Ankara: İmge Kitabevi, 152-167. | |
18. Ponting, C. (2000). Dünyanın Yeşil Tarihi - Çevre ve Uygarlıkların Çöküsü, (Çev. Ayşe Başçı-Sander), İstanbul: Sabancı Üniversitesi Yayınevi. | |
Diğer Kaynaklar | 8. Podcast: Çevresel Sürdürülebilirlik, Gökçenur Uysal |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 10 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 70 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | X | ||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 125 |