AKTS - Avrupa Birliği Hukuku
Avrupa Birliği Hukuku (KAM424) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliği Hukuku | KAM424 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin kapsamı, öğrencilerin uluslararası ilişkiler disiplini ile aşinalık kazanması, bölgesel çalışmalar altında incelenen Avrupa Birliği hakkında bilgi edinerek disiplinler arası bir yaklaşımın benimsenmesine uygun olarak tasarlanmıştır. Bu derste, Avrupa Birliği’nin kurulmasındaki düşünsel altyapı, tarihçesi, ilgili anlaşmalar, kurumları, işleyişi, genişlemeler, Avrupalılaşma etkisi ve kısaca Türkiye ile ilişkileri ele alınacaktır. Birincil ve ikincil mevzuat ile AB organlarının işleyişini kavramak, AB’nin etki alanını tanımlamakta esas teşkil edecektir. Aynı zamanda AB hukukunun kaynaklarını öğrenerek Birliğin işleyişi hakkında edindiği bilgiler sayesinde egemenlik kavramı çerçevesinde değerlendirmeler yapabilecektir. AB’nin kurumları ve bunların işleyişini öğrenirken üye ülkelerin ve AB vatandaşlarının Birlik içindeki temsilini daha iyi anlayarak Türkiye’nin üyelik yolunda attığı adımları daha somut şekilde irdeleyebilecektir |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Avrupa Birliği`nin kuruluşu; Avrupa Birliği`nin kurumsal yapısı; Avrupa Birliği hukukun temel kavram ve prensipleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | AB’nin Kuruluş Felsefesi | Ders kitaplarındaki ilgili bölüm |
3 | AB’nin Kurucu Antlaşmaları | Ders kitaplarındaki ilgili bölüm |
4 | AB’de Reform: Lizbon Antlaşması | Ders kitaplarındaki ilgili bölüm |
5 | AB Hukukunun Birincil ve İkincil Kaynakları | Ders kitaplarındaki ilgili bölüm |
6 | AB’nin Kurumları | Ders kitaplarındaki ilgili bölüm |
7 | AB Kurumlarının İşleyişi | Ders kitaplarındaki ilgili bölüm |
8 | Ara Sınav | |
9 | AB’de Genişlemeler | Ders kitaplarındaki ilgili bölüm |
10 | AB’de Genişlemeler | Ders kitaplarındaki ilgili bölüm |
11 | AB-Türkiye İlişkileri Tarihçesi | Ders kitaplarındaki ilgili bölüm |
12 | Avrupalılaşma etkisi ve Türkiye | Ders kitaplarındaki ilgili bölüm |
13 | Türkiye-AB İlişkileri Yakın Dönem | Ders kitaplarındaki ilgili bölüm |
14 | AB’de Güncel Sorunlar, COVID 19 Salgını, AB’nin geleceği ve Türkiye | Ders kitaplarındaki ilgili bölüm |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. T.C. Dışişleri Bakanlığı, Avrupa Birliği Başkanlığı web sitesi. http://www.ab.gov.tr/ |
---|---|
Ders Kitabı | 2. Özsunay, E. (2015). Avrupa Birliği Hukuku. İstanbul: Vedat. |
3. Akçay, B. ve Göçmen, İ. (ed.s). (2014). Avrupa Birliği. İstanbul: Seçkin. | |
4. Rıdvan Karluk. (2014). Avrupa Birliği. İstanbul: Beta. | |
5. Akçay, B., Kahraman, S. ve Baykal, S. (2008). Avrupa Birliği’nin Güncel Sorunları ve Gelişmeler. Ankara: Seçkin. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | X | ||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 125 |