AKTS - Türkiye`nin Siyasi Yapısı I
Türkiye`nin Siyasi Yapısı I (KAM205) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye`nin Siyasi Yapısı I | KAM205 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, Türkiye’nin siyasi yapısını tarihsel bir gelişim sürecinde ele almaktadır. Modern Türkiye’nin doğuşunun ilk evresi olarak kabul edilen 19. yy. Osmanlı dönemindeki reform hareketleri, Batı etkisi ve buna gösterilen tepkiler dersin ilk kısmını oluşturmaktadır. İkinci olarak Jön Türkler, İttihat ve Terakki ve erken cumhuriyet dönemlerindeki siyasi gelişmeler ele alınmaktadır. Son olarak, çok partili hayata geçiş döneminden itibaren yaşanan siyasi gelişmeler 1980 askeri darbesine kadar tartışılmaktadır. Böylece, öğrenciler, modern Türk siyasetinin yapı taşlarını oluşturan aktörleri, kurumları, ideolojileri ve temel meseleleri tarihsel bir gelişim içerisinde anlama ve analiz edebilme becerisini geliştirecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Osmanlı mirası; Kemalizm; milliyetçilik; siyasal İslam; sol; liberalizm. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin tanıtımı | |
2 | 18. Yüzyıl Osmanlı dönemi, Sultan III. Selim ve Nizamı Cedid | Eric Jan Zürcher. 2021. Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, s. 23-45. |
3 | Sultan II. Mahmut ve reformları | Eric Jan Zürcher. 2021. Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, s. 47-67. |
4 | Tanzimat Dönemi | Eric Jan Zürcher. 2021. Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, s. 69-91. |
5 | 1873-1878 Bunalımı ve II. Abdülhamit Dönemi | Eric Jan Zürcher. 2021. Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, s. 93-116 |
6 | II. Meşrutiyet Dönemi | Eric Jan Zürcher. 2021. Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, s. 119-162. |
7 | Bağımsızlık Savaşı | Eric Jan Zürcher. 2021. Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, s. 163-197. |
8 | Ara sınav | Sınav ders saatinde sınıfımızda yapılacaktır. İlk 7 haftanın konularını kapsayacaktır. Sınavdan önceki hafta derste sınavla ilgili bilgilendirme yapılacaktır. |
9 | Tek parti devletinin doğuşu (1923-1927) ve Kemalist tek parti devleti | Eric Jan Zürcher. 2021. Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, s. 199-219. |
10 | Kemalist tek parti devleti (1925-1945) -devam | Eric Jan Zürcher. 2021. Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, s. 219-240. |
11 | Demokrasiye geçiş (1946-1950) ve Demokrat parti iktidarı (1950-1960) | Eric Jan Zürcher. 2021. Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, s. 241-278. |
12 | İkinci Türkiye Cumhuriyeti (1960-1980) | Eric Jan Zürcher. 2021. Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, s. 279-316. |
13 | İkinci Türkiye Cumhuriyeti (1960-1980) - devam | Eric Jan Zürcher. 2021. Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, s. 279-316. |
14 | Dersin özeti, tartışma |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Eric Jan Zürcher. 2021. Modernleşen Türkiye’nin Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları. Çeviren: Yasemin Saner. Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 4. Basım. |
---|---|
2. Feroz Ahmad. 2010. Bir Kimlik Peşinde Türkiye. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Çeviren: Sedat Cem Karadeli. 4. Baskı. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 1 | 20 | 20 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 28 | 28 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 125 |