AKTS - Siyasi Düşünceler Tarihi I
Siyasi Düşünceler Tarihi I (KAM203) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Siyasi Düşünceler Tarihi I | KAM203 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Derste temel hak ve özgürlüklerin ihlal edilemezliği, devlet otoritesine itaat ve bu itaatin sınırları, birey ve topluluk arasındaki ilişkilerin ideal biçimi, sivil toplum, kamusal çıkar gibi modern siyasal dinamikler açısından belirleyici olguların düşünsel kökenleri ve tarihsel gelişimlerine yönelik bilgi verilmektedir. Bu sayede öğrencilerin modern siyasal olguların temelleri hakkında kuramsal bilgiye sahip olmaları amaçlanmaktadır. Buna ek olarak öğrencilerin güncel siyasal olgular ve meseleler hakkında, bilgi temelli, eleştirel ve analitik bir bakış açısı geliştirebilecek düzeye gelmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sofistler; Antik Yunan; Roma düşüncesi; Hristiyanlık düşüncesi; İslami siyasal düşünce. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Derse Giriş | |
2 | Antik Yunan’da Siyaset Üzerine Düşünmek | Sofistler, Sokrates, Kinikler, Perikles ve Demokrasi Kuramı, Plato, Aristo. (Ders Kitabı s. 19-150) |
3 | Antik Yunan’da Siyaset Üzerine Düşünmek | Sofistler, Sokrates, Kinikler, Perikles ve Demokrasi Kuramı, Plato, Aristo. (Ders Kitabı s. 19-150) |
4 | Antik Yunan’da Siyaset Üzerine Düşünmek | Sofistler, Sokrates, Kinikler, Perikles ve Demokrasi Kuramı, Plato, Aristo. (Ders Kitabı s. 19-150) |
5 | Hellenistik Dönemde Siyasal Düşünce | Epikür ve Stoa (Ders Kitabı s.153-164) |
6 | Roma’da Siyasal Düşünce | Cicero ve Seneca (Ders Kitabı s. 164-195) |
7 | Ortaçağ’da Siyasal Düşünce: Siyaset ve Din | St. Augustine, ve St. Thomas Aquinas. (Ders Kitabı s. 197-262) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Laik İktidarın Belirmesi ve Reforma Doğru | Dante, Padovalı Marsilius. (Ders Kitabı s.263-288) |
10 | Reform ya da “Doğru Din”e Uygun Devlet | Luther, Münzer, Calvin. (Ders Kitabı s. 289-318) |
11 | Moderniteye Geçiş: Machiavelli | (Ders Kitabı s. 319-344) |
12 | Devlet İktidarının Sorgulanması | Ütopyacılar + La Boétie (Ders Kitabı s. 359-400) |
13 | Egemen: Devlet | Hobbes (Ders Kitabı s. 401-455) |
14 | Genel Değerlendirme, Dersin kısa özeti, soru-cevap. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Mehmet Ali Ağaoğulları (ed.), Sokrates’ten Jakobenlere Batı’da Siyasal Düşünceler (İstanbul: İletişim, 2013). |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. - Şenel, A. (2019) Siyasal Düşünceler Tarihi. Bilim ve Sanat Yayınları |
3. - Tunçay, M. (2021) Batı'da Siyasal Düşünceler Tarihi: Seçilmiş Yazılar, 1, 2. ve 3. Ciltler. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. | |
4. - Uslu, A. (2021) Siyasal Düşüncelerin Toplumsal Tarihi. Yordam Kitap. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | X | ||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | |||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 22 | 22 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 |