AKTS - Çalışma Ekonomisi
Çalışma Ekonomisi (IKT414) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çalışma Ekonomisi | IKT414 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı işgücü piyasalarına ilişkin kuramları ve uygulamaları eleştirel bir bakış açısı içinde irdelemektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İşgücü piyasalarına genel bakış; ücret farklılıkları, işgücü arzı kuramları; beşeri sermaye, işgücü göçü, işgücü piyasalarında ayrımcılık, sendikalar, işsizlik ve makro politikalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ehrenberg & Smith, ss. 1-15 |
2 | İşgücü Piyasalarına Genel Bakış | Ehrenberg & Smith, ss. 25-57 |
3 | İşgücü Talebi | Ehrenberg & Smith, ss. 59-84 |
4 | İşgücü Talebi Esneklikleri | Ehrenberg & Smith, pp. 93-121 |
5 | İşgücü Piyasalarında Bazı Katılıklar | Ehrenberg & Smith, ss. 129-164 |
6 | İşgücü Arzı: İşgücü Piyasasına Katılım Kararı | Ehrenberg & Smith, pp. 165-205 |
7 | İşgücü Arzı: Hanehalkı Üretimi, Ail eve Yaşam Döngüsü | Ehrenberg & Smith, ss. 207-237 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Beşeri Sermaye Yatırımı: Okul ve İş Eğitimi | Ehrenberg & Smith, ss. 275-312 |
10 | İşgücü Hareketliliği: Göç ve İşgücü Devri | Ehrenberg & Smith, ss. 323-352 |
11 | Ücretler ve Üretkenlik | Ehrenberg & Smith, pp. 353-387 |
12 | İşgücü Piyasalarında Cinsiyet, Irk ve Etnik Kimlik Ayrımcılığı | Ehrenberg & Smith, pp. 389-432 |
13 | Sendikalar | Ehrenberg & Smith, pp. 437-481 |
14 | İşsizlik | Ehrenberg & Smith, pp. 517-551v |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. R. G. Ehrenberg and R. G. Smith (2006) Modern Labor Economics: Theory and Public Policy 9/e, Addison-Wesley. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. M. Gunderson and C. Riddell (1988) Labour Market Economics: Theory, Evidence and Policy in Canada, Second Edition, McGraw-Hill-Ryerson. |
3. İşgücü piyasası vaka çalışmaları – Türk gazetelerinden örnekler |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 90 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | X | ||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | |||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 151 |