AKTS - İşletme ve Ekonomi Öğrencileri için Analiz (Türkçe)
İşletme ve Ekonomi Öğrencileri için Analiz (Türkçe) (MATH106) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletme ve Ekonomi Öğrencileri için Analiz (Türkçe) | MATH106 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MATH105 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, ekonomi, sosyal ve işletme bilimlerinde analizin doğrudan uygulamalarına ışık tutacak örneklerle tek değişkenli diferansiyel ve integral hesaplama ile çok değişkenli diferansiyel hesaplama becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Limit ve süreklilik, türev, türevin uygulamaları, integral, integralin uygulamaları, çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi türev, çok değişkenli fonksiyonlarda uç değerler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Limit | s. 496-505, 507-513 |
2 | Süreklilik, Türev | s. 520-525, 537-543 |
3 | Türev Kuralları, Diferansiyellenebilirlik ve Süreklilik, Çarpım ve Bölümün Türevi Kuralları | s. 545-551, 563-572 |
4 | Zincir Kuralı ve Kuvvet Kuralı, Logaritmik Fonksiyonların Türevleri, Üstel Fonksiyonların Türevleri | s. 575-581, 591-594, s. 596-600 |
5 | Kapalı Fonksiyonların Türevleri, Logaritmik Türev, Yüksek Basamaktan Türevler | s. 608-612, 614-616, s. 623-626 |
6 | Yerel Uç-değerler (Maksimum-Minimum), Kapalı Bir Aralıkta Mutlak Uç-Değerler | s. 633-640, 644-646 |
7 | Asimptotlar, Maksimum-Minimum Uygulamaları | s. 657-663, 665-673 |
8 | Ara sınav | |
9 | İç-bükeylik, İkinci Türev Testi | s. 647-651, 654-656 |
10 | Asimptotlar, Maksimum-Minimum Uygulamaları | s. 657-663, 665-673 |
11 | Belirsiz Integral, Başlangıç Koşulları ile Integral, İntegral Alma Formülleri | s. 692-698, 699-702, s. 704-709 |
12 | İntegral Alma Teknikleri, Belirli İntegral, İntegral Hesabın Temel Teoremi | s. 712-715, 720-726, s. 728-734 |
13 | Alan hesabı, Eğriler Arasında Kalan Alan | s. 744-746, 748-752 |
14 | Kısmi İntegrasyon, Çok Değişkenli Fonksiyonlar | s. 767-770, 835-839 |
15 | Kısmi Türev, Yüksek Basamaktan Kısmi Türev | s. 841-745, 856-858 |
16 | İki Değişkenli Fonksiyonlar için Maksimum-Minimum, Lagrange Çarpanları | s. 863-870, 873-878 |
17 | Tekrar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Temel Matematiksel Analiz, İşletmei İktisat, Yaşam Bilimleri ve Sosyal Bilimler için, 11. Baskı; E. F. Haeussler, Jr./ R. S. Paul, Prentice-Hall International Inc. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Calculus for Business, Economics, and Social Sciences, 9th Edition; R. A. Barnett / M. R. Ziegler / K. E. Byleen, Prentice-Hall |
3. Calculus: A complete Course, R. A. Adams, 3rd Edition; Addison Wesley | |
4. Calculus with Analytic Geometry, C. H. Edwards; Prentice Hall |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | X | ||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | X | ||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | X | ||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | X | ||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | X | ||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | X | ||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 77 |