AKTS - İktisadi Düşünceler Tarihi
İktisadi Düşünceler Tarihi (ECON316) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İktisadi Düşünceler Tarihi | ECON316 | 4. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Antik Roma’dan ve İbni Haldun’dan günümüze İktisadi Düşüncelerin tarihsel süreçteki gelişimini eleştirel bir perspektiften takip etmek, kapitalizm öncesi ve kapitalist formasyonlarda iktisadi düşüncenin ekonomik gelişmelerle ilişkisini açığa çıkartmak, iktisadın siyasal niteliğini ve bugünün iktisadi düşünüşünü anlamak adına tarihsel bir arkaplan kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Merkantilizm, kapitalizmin gelişim süreci, klasik ve neo-klasik teorilerin gelişim süreci, sosyalist ve modern iktisadi teoriler; Malthus, mübadele ve bolluklar kuramları; David Ricardo: kar ve rant; emek değer kuramı: klasik siyasal iktisadın eleştirisi, Marksist iktisat geleneği,marjinal devrim: Jevons, Menger, Walras, Marshall, Clark ve Keynes. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bentham, Say ve Senior'un Katkısı | Hunt, pp , 110-134 |
2 | Thompson ve Hodgskin'in Fikirleri | Hunt, pp, 134-153 |
3 | Faydacılık: Bastiat ve Mill | Hunt, 154-179 |
4 | Karl Marx ve Klasik Politik İktisadın Eleştirisi | Hunt, 180-189 |
5 | Karl Marx ve Klasik Politik İktisadın Eleştirisi | Hunt, 189-198 |
6 | Karl Marx ve Klasik Politik İktisadın Eleştirisi | Hunt, 198-211 |
7 | Arasınav | |
8 | Faydacılığın Zaferi: Jevons, Menger ve Walras İktisadı | Hunt, 247-50 |
9 | Jevons | Hunt, 250-6 |
10 | Menger | Hunt, 256-64 |
11 | Walras | Hunt, 265-75 |
12 | Neoklasik Fayda ve Gelir Dağılımı Kuramı: Marshall, Clarke ve Böhm-Bawerk | Hunt, 286-315 |
13 | Thorstein Veblen | Hunt, 316-46 |
14 | Emperyalizm Teorileri: Hobson, Luxemburg ve Lenin | Hunt, 347-70 |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Hunt, E.K. (1979), İktisadi Düşünceler Tarihi, Ankara: Dost Kitabevi, 2005. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Adam Smith. Ulusların Zenginliği, çev. H. Derin, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2006 |
3. Eric Hobsbawm. Sanayi ve İmparatorluk, Dost: Ankara, 2005 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 15 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | X | ||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | X | ||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | X | ||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | X | ||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | X | ||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 106 |