AKTS - Araştırma Yöntemleri
Araştırma Yöntemleri (ECON126) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri | ECON126 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | •Bazı toplumsal araştırma yöntemlerini öğrenmek, araştırma teknikleri ve becerilerini geliştirerek bunların iktisat alanında nasıl kullanılabileceklerini anlamak •Sosyal bilimleri meydana getiren belli başlı bilgi kuramsal yaklaşımları mukayeseli olarak öğrenmek •Araştırma tasarımı ve analiz becerisi edindirmek •Bazı nitel analiz yöntemlerini öğrenmek •Bazı nicel analiz yöntemlerini öğrenmek •Toplumsal araştırmada etik meseleleri öğrenmek •İktisadın herhangi bir alanında bilimsel bir araştırmanın nasıl yapılacağına dair bilgiyi geliştirmek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bilim ve araştırma; toplumsal araştırmanın boyutları; kuram; toplumsal araştırma ve metodolojinin anlamları; literatür değerlendirmesi ve etik meseleler; nitel ve nicel araştırma tasarımları, nitel ve nicel ölçüm, nitel ve nicel örneklem toplama; nicel veri analizi, nitel veri analizi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal Araştırma Yapmak | Neuman, 1. Bölüm |
2 | Kuram ve Toplumsal Araştırma | Neuman, 2. Bölüm |
3 | Araştırmanın Boyutları | Neuman, 1. Bölüm |
4 | Toplumsal Araştırmanın Alternatifleri | Neuman, 1. Bölüm |
5 | Kuram ve Araştırma | Neuman, 2. Bölüm |
6 | Metodolojinin Anlamı | Neuman, 2. Bölüm |
7 | Sosyal Bilimlerde Ana Yaklaşımlar | Neuman, 2. Bölüm |
8 | Arasınav | |
9 | Literatür Taraması ve Etik Meseleler | Neuman, 3. Bölüm |
10 | Akademik literatür İncelemesi ve Araştırma Planlamak | Neuman, 4. Bölüm |
11 | Niceliksel Araştırma Tasarımı | Neuman, 4. Bölüm |
12 | Niceliksel Araştırma Tasarımları | Neuman, 4. Bölüm |
13 | Ölçüm ve Örnekleme | Neuman, 5. ve 6. Bölüm |
14 | Nicel ve Nitel Veri Çözümleme | Neuman, 10. ve 13. Bölüm |
15 | Nitel ve Nicel araştırma örneklerine bakış | seçilmiş araştırmalar/makaleler |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. W. Lawrence Neuman (2007); Social Research: Qualitative and Quantitative Approaches – Pearson Education and Allyn Bacon (USA) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. M Saunders et. al. (2003); Research Methods for Business Students – Prentice Hall. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 15 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | X | ||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | X | ||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | X | ||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | X | ||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | X | ||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | X | ||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Projeler | 1 | 30 | 30 |
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 4 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 162 |