AKTS - Eski Eserlerin Korunmasında Yeni Yöntemler
Eski Eserlerin Korunmasında Yeni Yöntemler (ART280) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Eski Eserlerin Korunmasında Yeni Yöntemler | ART280 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Eski eserlerinin korunması ve onarımında kullanılan yöntemlerin yazılı ve görsel materyallerle irdelenerek teknoloji kullanımının koruma alanındaki öneminin irdelenmesi. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sanat eseri ve koruma hakkında genel ilke ve kabuller, eser koruma yöntemleri ve bu süreçte kullanılan malzeme ve teknikler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilendirme | |
2 | Eski eser koruma ile ilgili temel kavramlar | |
3 | Korunması gereken değerlerin saptanmasında ilkeler ve koruma | |
4 | Sanat eserlerini neden ve nasıl koruyoruz | |
5 | Korumada disiplinler arası işbirliği | |
6 | Eski eserlerin belgelenmesine yönelik kullanılan ölçüm teknikleri ve bu alanda yeni teknolojilerin kullanımı | |
7 | Eski eserlerin belgelenmesine yönelik kullanılan bilgisayar destekli çizim ve modelleme teknikleri | |
8 | Ödev sunumları ve tartışma | |
9 | Eski eserlerin korunmasında kullanılan araştırma ve analiz yöntemleri | |
10 | Eski eserlerin korunmasında kullanılan restorasyon yöntemleri | |
11 | Restorasyonda kullanılan modern yöntemler - Temizlik ve sağlamlaştırma uygulamaları | |
12 | Restorasyonda kullanılan modern yöntemler - paketleme, taşıma ve depolamada kullanılan gelişmiş teknoloji | |
13 | Eski eserlerin sergileme ve sunum tekniklikleri | |
14 | Ödev sunumları ve tartışma | |
15 | Ödev sunumları ve tartışma | |
16 | Final değerlendirmesi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Ahunbay, Z. (2004). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon. İstanbul: Yem Yayınları. |
---|---|
2. Kuban, D. (2000). Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu: Kuram ve Uygulama. İstanbul: Yem Yayınları. | |
3. Zakar, L ve Eyüpgiller, K. K. (2015). Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri Restorasyon Uygulamalarında Kullanılan Çağdaş Yöntemler. İstanbul: Yem Yayınları. | |
4. IBB KUDEB Restorasyon Konservasyon Dergileri, İBB KUDEB Yayınları. | |
5. Getty Conservation Institute. www.getty.edu/search/publications. | |
6. International Centre for the Study of the Preservation and Restoration of Cultural Property. www.iccrom.org/resources/publications. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | 3 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 22 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | |||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | X | ||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 3 | 9 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 7 | 21 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |