AKTS - Retorik: Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı
Retorik: Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı (ART288) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Retorik: Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı | ART288 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bir birey olarak olumlu görüş ve davranışlara yönelme, dinleyici üzerinde etkili olma, kelime ve cümleler arasında tonlama, diksiyon, vurgu ve mimik kurallarına uyarak toplulukları olumlu yönde etkileme amacı taşır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Düşünce ve görüşleri en iyi, en etkili ve en doğru bir biçimde ifade etme, etkili konuşma ve toplulukları ikna etme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Retorik Nedir? | |
2 | Retoriğin unsurları | |
3 | Etos – Logos – Pathos – Kairos | |
4 | Diyalektik | |
5 | Retorik ve Diyalektik Arasındaki Farklılıklar | |
6 | Retorik ve Büyük Kitleler | |
7 | Diyalektik ve Birey | |
8 | Retoriğin İlk Çağ Felsefesindeki Yeri | |
9 | Aristoteles, Aristoteles’in Retorik Anlayışı | |
10 | Aristoteles’in Retorik Eseri POETİKA | |
11 | Poetika ’nın Niteliği ve Tanımı | |
12 | Atatürk ve Nutuk | |
13 | Konuşma ve Sunum Teknikleri | |
14 | İyi Bir Konuşmacı Olabilmek İçin Uyulması Gereken Kurallar | |
15 | Uygulamalı Sunum Çalışmaları | |
16 | Final Değerlendirmesi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Aristoteles. (2000). Politika. Mete Tunçay (Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi. |
---|---|
2. Atatürk, M. K. (2015). Nutuk. İstanbul: Karanfil Yayınları. | |
3. Duman, M.A. (2015). Platon’un Retorik Anlayışı. İstanbul: Litera Yayınevi. | |
4. Meyer, M. (2009). Retorik. İsmail Yerguz (Çev.). Ankara: Dost Yayınları. | |
5. Karaaslan Şanlı, H. (2012). Hasan Ali Yücel Konuşmaları Ulusal Kimlik İnşası ve Politik Retorik. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınevi. | |
6. Selen, N. (1971). Söz Söyleme Sanatının Tarihsel Gelişimi. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi, 29(1-4), 1-23. | |
7. Şenbay, N. (2008). Söz ve Diksiyon Sanatı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 10 | 20 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 28 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | |||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | X | ||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 8 | 8 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 4 | 8 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 100 |