AKTS - Lojistik ve Taşımacılıkta Bütünleşik Kalite Sistemleri
Lojistik ve Taşımacılıkta Bütünleşik Kalite Sistemleri (LOG322) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Lojistik ve Taşımacılıkta Bütünleşik Kalite Sistemleri | LOG322 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Toplam Kalite Yönetimine ilişkin temel anlayışın istatistiksel araç ve teknikler kullanılarak nasıl geliştirildiğini anlamaya yönelik tasaranmıştır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında, Toplam Kalite Yönetimi kavramı ve tanımına, kalite geliştirmeye yönelik araç ve tekniklere, temel istatistiklere, kontrol diyagramlarına, 6 sigma ve uluslararası kalite standartlarına odaklanılmaktadır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğine giriş ve Kalite Tanımı | Ders Kitabı - Bölüm 1 |
2 | Kalite Kavramı | Bölüm 2 |
3 | Toplam Kalite Yönetimi, Felsefesi, İlkeleri ve Uygulamaları | Bölüm 2 |
4 | Kalite Guruları: Felsefeleri, ilkeleri ve metodları | Evans, Bölüm 3 Reading: "A Note On Quality: The Views of Deming, Juran, Crosby." |
5 | TQM-araçlar ve teknikler | Ders Kitabı Bölüm 3 |
6 | TQM- yönetim ve planlama araçları | Bölüm 12 |
7 | Ara Sınav | Ara Sınav |
8 | İstatistiklerin Temel ilkeleri | Bölüm 4 |
9 | Verilerin Kontrol Diyagramı | Bölüm 5 |
10 | Müşteri Odaklılık | Evans, Bölüm 5 |
11 | Kalitede Ürün / Süreç Dizaynı | Evans, Bölüm 7 Reading: "Quality on the Line." |
12 | Kalitede İnsan Kaynakları Yönetimi | Evans, Bölüm 10 Reading: "Implementing TQM with Self-Directed Teams." |
13 | Kalite Güvencesi / Kontrol | Evans, Bölüm 14 Reading: "Communication and Control Processes in the Delivery of Service Quality." |
14 | Takım Çalışması ve sunumlar | Araştırma ve firma toplam kalite yönetimi sunumları |
15 | Takım Çalışması ve sunumlar | Araştırma ve firma toplam kalite yönetimi sunumları |
16 | Genel Sınav | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Besterfield, D.H., Besterfield- Michna, C. Besterfield, G.H. and Besterfield- Sacre, M. “Total Quality Management “, 3rd ed., NJ: Prentice Hall, 2003. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. James R. Evans and William B. Lindsay, The Management and Control of Quality, 5th ed. (Minneapolis: West Publishing Company, 2002). |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | |||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 90 |