AKTS - İleri Veri Modelleme
İleri Veri Modelleme (ECON481) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İleri Veri Modelleme | ECON481 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ampirik bir araştırmayı anlayabilmek, bağımsız araştırma projeleri planlamak ve yürütmek için gerekli istatistiksel araçların sağlandığı bu ders; öğrencilerin çeşitli verilere dayanarak daha iyi ve daha hızlı kararlar vermesini sağlayan yazılım teknolojilerinin anlaşılmasını amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İstatistiksel çıkarım, regresyon, genelleştirilmiş en küçük kareler, araç değişken tahmincileri ve eşzamanlı denklem modelleridir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İki Değişkenli Regresyon Modelleri: Tahmin Sorunu | DG ve DCP Bölüm 1 |
2 | Klasik Normal Doğrusal Regresyon | JJ ve JD Chapter 3. |
3 | Çoklu Regresyon Analizi: Çıkarsama Sorunu | DG ve DCP Bölüm 3-8. |
4 | Doğrusal Regresyon Modeli: Matris Yaklaşımı | DG ve DCP Bölüm 14. |
5 | Klasik Modelde Varsayım Esnetme | DG ve DCP Bölüm 10-13. JJ ve JD Bölüm 6. |
6 | VİZE SINAVI I | |
7 | Doğrusal Olmayan Regresyon Modelleri | DG ve DCP Bölüm 16. JJ ve JD Bölüm 12. |
8 | Qualitative Response Regression Models | DG ve DCP Bölüm 15. JJ ve JD Bölüm 13. |
9 | Panel Veri Regresyon Modelleri | DG ve DCP Bölüm 18-20. |
10 | Dinamik Ekonometrik Modelleri ARDL Modelleri | DG ve DCP Bölüm 21-22. JJ ve JD Bölüm 8-9 |
11 | Simultaneous-Equation Models | DG ve DCP Bölüm 18-20. |
12 | Zaman Serisi Analizi | DG ve DCP Bölüm 21-22. JJ ve JD Bölüm 8-9. |
13 | Panel Zaman Serisi Analizi | DG ve DCP Bölüm 3-8 |
14 | Zaman Serisi ve Panel Veri Analizinde Doğrusal Olmayan Modelleme | JJ ve JD Bölüm 3. |
15 | Zaman Serisi ve Panel Veri Analizinde Doğrusal Olmayan Modelleme | JJ ve JD Bölüm 3. |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Domador Gujarati, Dawn C. Porter (2015) Introduction to Econometrics McGraw Hill Higher Education; 5th edition |
---|---|
2. Jack Johnston and John Dinardo Econometric Methods. McGraw Hill Higher Education; 4th edition |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | X | ||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | X | ||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | X | ||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 21 | 21 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 147 |