AKTS - AB'nin Ayrımcılık Yapmama Politikaları (EUNONDI)

AB'nin Ayrımcılık Yapmama Politikaları (EUNONDI) (IR441) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
AB'nin Ayrımcılık Yapmama Politikaları (EUNONDI) IR441 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Gözde Yılmaz
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • ayrımcılık karşıtlığını ve bu normun yayılmasında AB'nin rolünü tanımlayabilir
  • Ayrımcılık karşıtşığının toplumda eşitliği geliştirmeye çalışan demokratik idealler içindeki önemini anlar
  • AB'nin içindeki ve ötesindeki Avrupalılaşma ile ilgili vakalara farklı teorik perspektifler uygulayabilir
  • AB'nin ayrımcı karşıtı rejimini tanır
  • AB'nin içindeki ve ötesindeki farklı ayrımcılık karşıtı vakaları anlar ve tartışır
  • AB içindeki ve ötesindeki ayrımcılık karşıtlığının problemlerini ve ona gelen meydan okumaları tanımlar
  • AB'nin ayrımcılık karşıtı politikalarını analiz eder ve eleştirel değerlendirebilir
Dersin İçeriği Bu derste AB'nin ayrımcılık yapmama rejimini ve AB'nin bu rejimi AB üye devletleri, aday ülkeler ve komşu ülkelerde teşviki meseleleri incelenir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş Alex Warleigh-Lack (2008) European Union: The Basics, Routledge, bölüm.2
2 AB'nin dönüştürücü gücü: Giriş Featherstone, K. 2003. “Introduction: In the name of «Europe»” Featherstone, K. and Radaelli, C. (eds.), The Politics of Europeanization. (Oxford, Oxford University Press): 3-26.
3 Avrupanın Dönüşümü Bağlamında Avrupalılaşma Kutlay, M. 2018. “The Transformative Power of the EU in a Changing International Order.” Perceptions XXIII (1): 8-26.
4 Evrensel bir ilke olarak ayrımcı karşıtlığı
5 AB ayrımcı karşıtı rejimi -European Union Agency for Fundamental Rights and Council of Europe. 2018. Handbook on European Union Non-discrimination Law. bölüm 1
6 Vaka 1: Ayrımcı karşıtlığı Guiraidon, V. 2009. “Equality in the Making: Implementing European Non-Discrimination Law” Citizenship Studies 13 (5): 527-549.
7 Vaka 2:Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kantola, J. and K. Nousiainen. 2012. “The European Union: Initiator of a New European Antidiscrimination Regime?” In Krizsan A., H. Skjeie and J. Squiers (eds.) Institutionalizing Intersectionality The Changing Nature of European Equality Regimes (Palgrave Macmillan: London).
8 Vaka 3: LGBTI Hakları Mos, M. 2013. “Conflicted Normative Power Europe: The European Union and Sexual Minority Rights.” Journal of Contemporary European Research 9 (1): 78-93.
9 Vaka 4: Azınlık Hakları Ahmed, T. 2015. “The EU’s Relationship with Minority Rights.” In Psychogiopoulou, E. (ed.) Cultural Governance and the European Union (Palgrave Macmillan: Basingstoke).
10 Vaka 5: Engelli Hakları Favalli, S and Ferri, . (2016). "Defining Disability in the EU Non-discrimination Legislation: Judicial Activism and Legislative Restraints.
11 Sunumlar I Yok
12 Sunumlar II Yok
13 Sunumlar III Yok
14 Sonuç Yok

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. The Politics of Europeanization

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek
2 Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek
3 Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek
4 Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak
5 Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek
6 Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek
7 Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek
8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek X
9 Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak
10 Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek
11 İletişim becerisini geliştirmek
12 Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 2 16 32
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 125