AKTS - İhracat ve Lojistik Simülasyonları
İhracat ve Lojistik Simülasyonları (LOG317) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İhracat ve Lojistik Simülasyonları | LOG317 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Küresel yapının ve sürecin bugün ve gelecekte getirdiği/getireceği ekonomik fırsatlar, olanaklar, belirsizlikler, tehditler ve zorluklar; sektörleri, ticari işletmeleri ve lojistik hizmet üreten/sağlayan firmaları olumlu veya olumsuz yönden oldukça derinden etkileyecektir. Bu etkileri olumlu yönde kullanmada temel araçlardan biri ihracat süreci, diğeri ise ticari işletme veya lojistik firma bağlamında yapılan operasyon planlama sürecidir. Bu süreçlerin temel dinamiği ise, konuya ilişkin liderlerin ilgisi ve kararlılığındaki güçlü tutumlarıdır. Günümüzdeki küresel ekonomik ortam sonucu oluşan zorlu rekabet ortamı ister istemez işletmelerdeki ve firmalardaki üst düzey liderlerin ve yöneticilerin (CEO) ilgisini başta ihracat olmak üzere lojistik “stratejik”, “taktik” ve “oparatif” planlama sürecine yöneltmiştir. Bu bağlamda, Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık Bölümü Öğrencilerine uluslararası ticaret ile lojistik yönetiminin uygulama yönünü simülasyonlar yoluyla öğrencilere deneyimleme şansını tanımak, dersin ana amacını oluşturmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Dünya'da ve Türkiye'de lojistik uygulamalar ve sektörler,"Beer Game" tedarik zinciri ve lojistik yönetimi atölye çalışması, lojistik vizyon veri havuzu, stratejik lojistik bileşenler zinciri, lojistik ve tedarik zinciri planlama ve tasarımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Organizasyon kavramı, organizasyonel yapıların politika ve planlama ilişkisi | Handbook of Simulation, Bölüm 1-2 Simulation Modeling and Analysis, Bölüm 1 |
2 | Lojistik, küresel lojistik, tedarik zinciri ve küresel tedarik zinciri yönetimi kavramları | Handbook of Simulation, Bölüm 1-2 Simulation Modeling and Analysis, Bölüm 1 |
3 | Dünyada ve Türkiye’de lojistik uygulamalar ve lojistik sektörler | Ders Notları ss. 1-20 |
4 | Dünyada ve Türkiye’de lojistik organizasyonel yapılar, lojistik politikalar ve lojistik planlama süreçler | Ders Notları 21- 37 |
5 | “Beer Game” tedarik zinciri ve lojistik yönetimi atölye çalışması | Logistics Composite Modeling ss. 3-8 |
6 | Lojistik vizyon veri havuzu (lojistik veri bankası)nun oluşturulması, Stratejik lojistik bileşenler zinciri-I’in (LHÜF için; vizyon, misyonlar/görevler ve amaçlar) oluşturulması ile lojistik organizasyon tasarımı ve yapının kurulması | Logistics Composite Modeling ss. 9-15 |
7 | Ara Sınav | Ara Sınav |
8 | Stratejik lojistik bileşenler zinciri-II’nin (LHÜF için; lojistik politikaların) oluşturulması | Logistics Composite Modeling ss.15-19 |
9 | Lojistik politika ömür devri, politika tipleri ve tanımları, genel lojistik politikalar ve özellikler | Logistics Composite Modeling ss. 20-22 |
10 | Stratejik lojistik bileşenler zinciri-III (LHÜF için; lojistik stratejiler-taktikler/planlama, hedefler, değerler ve kültür) ile geri dönüt (alınan dersler, etkileme ve motivasyon) süreçleri | Ders Notları 40-45 |
11 | Lojistik planlama (stratejik, taktik ve operatif planlama) kavramları ve süreçleri | Ders Notları 50-57 |
12 | Lojistik planda yer alan yapılar, planın alt bileşenleri, planda gerekli olan süreçler, planın formülizasyonu ve planın geliştirilmesi | Ders Notları 60-68 |
13 | Lojistik ve tedarik zinciri planlama analizi | Logistics Composite Modeling ss. 22-30 |
14 | İşletme, üretim, pazar/piyasa, satın alma ve ürün bilgileri analizi | Logistics Composite Modeling ss. 30-40 |
15 | Lojistik ve tedarik zinciri planlama tasarımı | Logistics Composite Modeling ss. 41-46 |
16 | Genel Sınav | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. BANKS, J., 1998, “Handbook of Simulation”, John Wiley & Sons Inc., USA. |
---|---|
2. LAW, A. M. & KELTON, W. D., 2000, “Simulation Modeling and Analysis”, McGraw-Hill., USA. | |
3. H. DONALD RATLIFF, WILLIAM G. NULTY, 1996, “Logistics Composite Modeling”, The Logistics Institute at Georgia Tech, USA. http://www.idii.com/wp/tli_logistics_model.pdf | |
Diğer Kaynaklar | 4. Ders Notları |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 132 |