AKTS - Tedarik Zinciri Yönetimi
Tedarik Zinciri Yönetimi (LOG311) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tedarik Zinciri Yönetimi | LOG311 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı öğrencilerin, akademik ve iş çevresinde en iyi uygulamalara dayalı olarak yapılan tedarik zinciri yönetiminin temellerini gözden geçirmelerini sağlamaktır. Bugün ve yarın tedarik zinciri temel konsepti küreselleşmeden yoğun olarak etkilenecektir. Konsept sektörlerin gelecekteki gelişimi için tedarik zinciri politikalarının şekillenmesi için aktif ve etkileyici bir rol oynamaktadır. Bu bağlamda öğrencilerin kariyer gelişimleri boyunca kişisel yetenekleri yöneltilecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tedarik zinciri konsepti; satın alma, malzeme akış yönetimi, üretim, ürün, pazarlama, satış, dağıtım, müşteri ilişkileri yönetimi, hizmet yönetimi, talep yönetimi, sipariş tamamlama, tedarikçi ilişkileri yönetimi, IT, ürün geliştirme, tersine işlemler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tedarik zinciri yönetimine giriş ve tanımlar | Bölüm I: Supply Chain Management-Best Practices |
2 | Tedarik zinciri yönetiminin temelleri | Bölüm I: Basics of Supply Chain Management |
3 | Tedarik zinciri yönetiminin önemi | Bölüm I: Basics of Supply Chain Management |
4 | Tedarik zinciri yönetiminin faydaları, ilkeleri ve uygulamaları | Bölüm II: Basics of Supply Chain Management |
5 | Beer game oyunu | Bölüm IV: Basics of Supply Chain Management |
6 | Tedarik zincirinin gelişimi, stratejik çerçevesi ve işbirliği | Bölüm IV: Basics of Supply Chain Management Bölüm 13: Supply Chain Management-Best Practices |
7 | Ara Sınav | Ara Sınav |
8 | TZY süreçlerinin küresel merkezi | Kısım II: Supply Chain Management-Best Practices |
9 | Tedarik zinciri rekabet stratejileri ve konuları | Kısım III: Supply Chain Management-Best Practices Bölüm 1: Logistics & Supply Chain Management |
10 | Tedarik zinciri yönetiminde değer ve bilgi akışı | Bölüm 2: Logistics & Supply Chain Management |
11 | Tedarik zinciri entegrasyonlarında temel aksaklıklar, yaygın problemler, engellerin üstesinden gelmek ve risk yönetimi | Bölüm 12: Logistics & Supply Chain Management |
12 | Sürdürülebilir tedarik zinciri yaratmak | Bölüm 13: Logistics & Supply Chain Management |
13 | Tersine tedarik zinciri yönetimi | Bölüm 14: Logistics & Supply Chain Management |
14 | Uluslar arası tedarik zinciri yönetiminin rolü | Bölüm 1: Logistics & Supply Chain Management |
15 | Geleceğin tedarik zinciri konuları | Bölüm 17: International Logistics |
16 | Genel Sınav | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Logistics and Supply Chain Management, Martin Christopher, Financial Times/ Prentice Hall, 2010 |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 2 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 75 |