AKTS - Medya ve Toplumsal Temsil
Medya ve Toplumsal Temsil (PR437) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Medya ve Toplumsal Temsil | PR437 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı medyada toplumsal temsil konusunu derinlemesine incelemektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kimlik nasıl kurulur, devam ettirilir ve temsil edilir; tarihsel bir perspektiften kimlik nasıl anlaşılır; bireyler geleneksel ve yeni medyaları kullanarak kimlikler nasıl yansıtılır; kişisel kimlerin sergilenmesinde popüler kültürün rolü nedir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Medya Etkisi ve Görsel Kültür | Turkle, Sherry. Life on the Screen: Identity in the Age of the Internet. Ch 10, “Identity Crisis.” p.255-269 |
3 | Medya biçimleri: Telefon ve radyo | Mcluhan, Marshall. Understanding Media: The Extensions of Man. “The Telephone: Sounding Brass or Tinkling Symbol?” p.265-274. |
4 | Medya Biçimleri: Gazeteler ve basılı yayınlar. | Anderson, Benedict. Imagined Communities. Ch. 2, “Cultural Roots.” p.22-36 Mcluhan, Marshall. Understanding Media: The Extensions of Man. “The Printed Word: Architect of Nationalism” p.170-178. |
5 | Medya Biçimleri: Fotoğraf | Mcluhan, Marshall. Understanding Media: The Extensions of Man. “The Photograph: Brothels-Without-Walls” p.188-202. |
6 | Medya biçimleri: Film | Mcluhan, Marshall. Understanding Media: The Extensions of Man. “Movies: The Reel World” p.284-296. |
7 | Medya Biçimleri: Televizyon | Williams, Raymond. Electronic Media and Technoculture. “The Technology and the Society.” P.35-50 |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Medya'da örnek olay: Irk | Means Coleman, Robert R. “Black Sitcom Portrayals.” Gender, Race, and Class in Media p.79-88. |
10 | Medya'da örnek olay: Cinsiyet ve cinsellik | Turkle, Sherry. Life on the Screen: Identity in the Age of the Internet. Ch 8, “Tinysex and Gender Trouble.” |
11 | Medya'da örnek olay: Güzellik ve beden | Mirzoeff, Nicholas. An Introduction to Visual Culture. “Net Life”; “Virtual Bodies” p.111-114; 116-123. |
12 | Bilgisayar ve internet: Oyunlar ve ikinci hayat | Turkle, Sherry. Life on the Screen: Identity in the Age of the Internet. Ch. 7, “Aspects of the Self.” p.177-209 |
13 | Bilgisayar ve internet: Sanal toplumsal ağlar | Meyrowitz, Joshua. No Sense of Place. Ch. 8, “New Group Identities.” p.131-149. |
14 | Bilgisayar ve internet: Çoklu medya ve hibrit kimlikler | Meyrowitz, Joshua. No Sense of Place. Ch. 15, “Where Have We Been, Where Are We Going?” p.307-329. |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Lind, R. A. (Ed.), (2016). Race and Gender in Electronic Media: Content, Context, Culture. New York, NY: Routledge |
---|---|
2. Griffin, M. (2009). Communication: A First Look at Communication Theory. Boston: McGrawHill. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 188 |