AKTS - Siyasal İletişim

Siyasal İletişim (PR425) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Siyasal İletişim PR425 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Staff
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Siyasal iletişimi tarihsel gelişim süreci içerisinde ana akım ve eleştirel boyutlarıyla ele alarak, liberal demokrasilerde siyasal iletişimin kurumsallaşmasını ve geçirdiği dönüşümü tanımlamak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Siyaset ve iletişim arasındaki bağlantıyı açıklar
  • Siyasal iletişimin aktörlerini öğrenir
  • Liberal demokrasilerde siyasal iletişimin tarihsel gelişimini ve kurumlaşma sürecini açıklar.
  • Siyasal iletişimde uzmanların ve profesyonellerin rolünü değerlendirir.
  • Yeni iletişim teknolojilerinin siyasal iletişime etkilerini değerlendirebilir
Dersin İçeriği Siyasal iletişimi tarihsel gelişim süreci içerisinde ana akım ve eleştirel boyutlarıyla ele alarak, siyasi partilerin yürüttüğü iletişim çalışmalarının değerlendirilmesi, siyasette iletişimin öneminin ortaya konması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 İletişim ve demokrasi teorisi: Curran, 2011, pp. 61-84
3 Medya çağında siyaset McNair,2003,pp. 3-15
4 Siyasal İletişimin etkileri, McNair,2003,pp. 27-66
5 Siyasi bir aktör olarak medya McNair,2003,pp. 67-82
6 Siyasal partilerin iletişim stratejileri McNair,2003,pp. 83-85
7 Ara sınav
8 Siyasal partilerin iletişim stratejileri: Reklam McNair,2003,pp. 85-117
9 Siyasal partilerin iletişim stratejileri: Halkla İlişkiler McNair,2003,pp. 118-150
10 Baskı grupları ve siyasal ileişim McNair,2003,pp. 118-150
11 Siyasal kampanyaların seçmen üzerindeki etkisi Semetko&Scammel (ed). (2012). pp. 221-224
12 Dijital Medya ve siyasal iletişim Semetko&Scammel (ed). (2012). pp.115-152
13 Dijital Medya ve siyasal iletişim Semetko&Scammel (ed). (2012). pp.115-152
14 Medyatik Siyaset ve Sİyasetin teatralleşmesi Semetko&Scammel (ed). (2012). pp. 356-366
15 Genel Değerlendirme
16 Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Brian Mc Nair, An Introduction to Political Communication, 3.bs. Routledge, London, 2003.
4. James Curran, Media and Democracy, Routhledge, 2011
5. Semetko&Scammel (ed). (2012). Hand Book of Political Communication, Sage.
6. Savigny, Heather. (2017). Political Communication A Critical Introduction, Palgrave.
Diğer Kaynaklar 2. John Keane, Medya ve Demokrasi, Ayrıntı Yay., 1993
3. Süleyman Irvan (Der.), Medya, Kültür, Siyaset, Ark Yay., 1997

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 3 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek
2 Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek
3 Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek
4 Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak
5 Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek
6 Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek
7 Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek
8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek X
9 Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak
10 Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek
11 İletişim becerisini geliştirmek X
12 Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 3 16 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 102