AKTS - Popüler Kültür ve Medya
Popüler Kültür ve Medya (PR335) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Popüler Kültür ve Medya | PR335 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kültür, iletişim ve toplumla iligili temel betimleyici bilgileri sunduktan sonra, kültür, iletişim ve toplum arasında kurulan bağlar ve bu bağlarla ilgili açıklamaları, bu bağların amaçları ve sonuçları üzerinde olan tartışmaları öğretmek ve irdelemek ve böylece öğrenciye kendisinin de içinde yaşadığı toplum, iletişim ve kültür ile ilgili ilişkisel bilgiyi vererek kendisini, toplumunu, kültürünü ve iletişimi daha anlamlı bir şekilde kavramasına yardım etmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bu derste kitle kültürü ve popüler kültür kavramları incelenecek ve analiz edilecektir. Bu bağlamda popüler kültürün temel özelikleri ortaya koyularak, kitle kültürü ve yüksek kültür kavramlarından farklılıkları açığa çıkartılacaktır. Popüler kültürün kitle iletişimiyle olan bağlantılarının da tartışılacağı bu derse, aynı zamanda popüler kültür üzerine okumalar yapılacaktır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Kitle Toplumu Teorisi: Kökenler. | 1-10. sayfalar (Swingewood) |
3 | Kitle Toplumu Teorisi: Farklı Yaklaşımlar. | 10-20 (SWINGEWOOD) |
4 | Marxism ve Kültür: Kültür, Teknik ve Üretim. | 20-30 (SWINGEWOOD) |
5 | Hegemonya, Sınıf Hakimiyeti & İdeoloji. | 30-44 (SWINGEWOOD) |
6 | İdeoloji ve Kitle İletişimi. | 73-93 (SWINGEWOOD) |
7 | Kitle Kültürü & Kültürün Demokratikleşmesi Problemi. | 93-105 (SWINGEWOOD) |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Modern Kültürün Diyalektiği. | 105-120 (SWINGEWOOD) |
10 | Popüler Kültür ve Yüksek Kültür. | 1-25 (GANS) |
11 | Kitle Kültürünün Eleştirisi. | 27-77 (GANS) |
12 | Popüler Medya ve Kitle Kültürü | 27-77 (GANZ) |
13 | Kitle Kültürü ve Polüler Kültürün Karşılaştırmalı Analizi. | 90-146 (GANS) |
14 | Beğeni Kültürünün Değerlendirilmesi ve Kamu. | 161-204 (GANS) |
15 | Değerlendirme | |
16 | Sunumlar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. SWINGEWOOD, A. (1979), The Myth of Mass Culture, The Macmillan Press Ltd., London. GüncelleSil |
---|---|
2. GANS, J. H. (1999), Popular Culture & High Culture, Basic Books, NY. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | X | ||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 123 |