AKTS - Balkan Tarih ve Siyaseti

Balkan Tarih ve Siyaseti (IR421) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Balkan Tarih ve Siyaseti IR421 Alan Seçmeli 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı 14.yüzyıldan 21. yüzyıla Balkan Tarihi ve Siyaseti hakkında öğrencilere akademik düzeyde bilgi sahibi edindirmek ve bölgedeki farklı milletlerin oluşumunu incelemek bu dersin temel amacıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Balkanların jeopolitik öneminin farkına varma.
  • Ders materyallerini en verimli şekilde kullanma.
  • Balkanlarda meydana gelen benzer siyasi gelişmeleri kavramsallaştırma.
Dersin İçeriği Balkanların 20. yüzyıl tarihi ve siyasi gelişmeleri; Balkanlarda siyasi ve ekonomik bunalımların doğurduğu etnik sorunlar, yeni ulus-devletlerin oluşumu; Yugoslavya`nın bölünüşü ile başlayan farklı politik oluşumlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş.Genel Bilgiler yok
2 Balkanların coğrafyası ve tarihi arkaplanı Jelavich, (vol.1) 1-36
3 Osmanlı ve Habsburg Yönetimi altında Balkan Halkları Jelavich, (vol.1) 39-170
4 Ulusal devletlerin kurulması ve Doğu Sorunu Jelavich, (vol.1) 171-375
5 Birinci Dünya Savaşında Balkanlar Jelavich, (vol.2) 79-133
6 İki Savaş arası dönemde Balkanlar Jelavich, (vol.2) 134-245
7 Balkanlar üzerine Belgesel Film Gösterimi yok
8 Ara Sınav Yok
9 İkinci Dünya Savaşında Balkanlar ve Komünist Yönetim Crampton, 113-156
10 Soğuk Savaş Döneminde Balkan Politikaları Jelavich, (vol.2) 320-433
11 Yugoslavya Krizi ve Yugoslavya'nın Varisleri Crampton, 11-105
12 Soğuk Savaş Sonrası Dönemde Balkan devletleri Crampton, 299-342
13 Günümüzde Balkanlar Gallagher, 1-186
14 Öğrenci Sunumları Sunum konusuna hazırlık
15 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Barbara Jelavich, History of the Balkans. Twentieth Century (Cambridge: Cambridge University Press, 1983)
2. R. J. Crampton, The Balkans Since the Second World War, (London: Routledge, 2002)
3. Tom Gallagher, The Balkans in the New Millennium, (London: Routledge, 2005)

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek
2 Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek
3 Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek
4 Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak
5 Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek
6 Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek
7 Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek
8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek X
9 Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak
10 Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek
11 İletişim becerisini geliştirmek
12 Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 40 40
Toplam İş Yükü 150