AKTS - Lineer Cebir II
Lineer Cebir II (MATH232) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lineer Cebir II | MATH232 | Alan Seçmeli | 4 | 0 | 0 | 4 | 7 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| MATH231 | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                         | 
                
| Dersin Amacı | Math 231 dersinin bir devamı olarak öğrencilere; İç Çarpım Uzayları, bu uzaylar arasındaki doğrusal gönderimler, doğrusal gönderimlerin (köşegensel, üçgensel, Jordan ve rasyonel) kanonik matris biçimleri, bilinear ve kuadratik biçimler gibi Lineer Cebirin özünü teşkil eden konuları öğretmeyi amaçlamaktadır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Özdeğerler ve özvektörler, temel kanonik biçimler, rasyonel ve Jordan biçimler, iç çarpım uzayları, iç çarpım uzaylarında operatörler, bilineer biçimler. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Bir Polinom Halkasında Bölme, Polinomları C ve R Cisimleri Üzerinde Çarpanlarına Ayırma | s. 1-17 | 
| 2 | Idealler, Polinomlar Halkasında Matrisler, Karakteristik Polinom ve Minimal Polinom | s. 18-40 | 
| 3 | Özdeğerler ve Özvektörler, Köşegenleştirme | s. 41-52 | 
| 4 | Polinom Halkalarındaki Matrislerin Normal Biçimleri , Karakteristik Matrislerin Denkliği ve Benzerlik | s. 66-81 | 
| 5 | Rasyonel and Jordan Kanonik Biçimler | s. 82-102 | 
| 6 | Normal Matrisler, Gerçel Simetrik Matrisler | s. 104-118 | 
| 7 | Hermite Matrisleri, Pozitif Matrisler, Standart İç Çarpımlar | s. 119-132, 137-141 | 
| 8 | Üniter ve Ortogonal Matrisler, Kuadratik Biçimlerin İndirgenmesi, Ortogonal Benzerlik | s. 142-160 | 
| 9 | İç Çarpımlar, Norm ve Ortogonallık | s. 162-178 | 
| 10 | İç Çarpımların Matris Biçimleri, Ortogonal ve Ortonormal Tabanlar, Ortogonal Projeksiyonlar | s. 179-192 | 
| 11 | Gram-Schmidt Ortogonalleştirme Yöntemi | s. 193-194 | 
| 12 | İç Çarpım Uzayları Üzerinde Lineer Operatörler ve Eşlekleri, Normal Operatörler, Üniter Operatörler, Ortogonal Operatörler | s. 203-211 | 
| 13 | İç Çarpım Uzaylarında Lineer Fonksiyoneller | s. 212-220 | 
| 14 | Bilineer Biçimler | |
| 15 | Genel Tekrar | |
| 16 | Genel Sınav | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Topics in Linear Algebra, Cemal Koç, Doğuş University, Ankara, 2010 | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. T. S. Blyth and E. F. Robertson, Further Linear Algebra, Springer-Verlag, London, 2002. | 
| 3. K. Hoffman and R. Kunze, Linear Algebra, 2nd Edition, Prentice-Hall, New Jersey, 1971. | |
| 4. T.S. Blyth and E.F. Robertson, Basic Linear Algebra, 2nd Edition, Springer-Verlag, London, 2002. | |
| 5. B. Kolman and D. R. Hill, Elementary Linear Algebra, 9th Edition, Prentice-Hall, New Jersey, 2008. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 5 | 10 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 55 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 | 
| Toplam | 8 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinir. | |||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlar. | |||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenir. | |||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenir. | X | ||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirir. | |||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirir. | X | ||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunur. | |||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirir. | |||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirir. | |||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirir: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 14 | 28 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 28 | ||
