AKTS - Örgütlerde Güç ve Politika
Örgütlerde Güç ve Politika (MAN403) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Örgütlerde Güç ve Politika | MAN403 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, örgüt bağlamında güç ve politika konularını tanıtmaktır. Bu şekilde ele alındığında, bu ders, öğrencilere, kişilerarası, örgütsel ve örgütler-arası bakış açılarıyla güç ve politika konularına dair bilgilerini arttırmak yönünde tasarlanmıştır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Farklı güç türleri; örgütsel ortamda politik stratejiler; güç ve politika arasındaki ilişki. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgüt Konusuna Giriş | Daft,R. s.2-23 |
2 | Örgütlerarası İlişkiler | Daft,R.s:148-174 |
3 | Örgütlerarası İlişkiler | Daft,R.s:148-174 |
4 | Güç Kavramı | Robbins and Judge:s.400-405 |
5 | Gücün Temelleri | Robbins ve Judge:pp.410-415 |
6 | Kişilerarası Güç | Ders Notları |
7 | Ara Sınav | |
8 | Örgütsel Güç | Ders Notları |
9 | Örgütlerarası Güç | Ders Notları |
10 | Güç taktikleri | Ders Notları |
11 | Politika ve güç | Ders Notları |
12 | Politika ve güç | Ders Notları |
13 | Liderlik ve güç | Ders Notları |
14 | Politika ve güç ve kültür | Ders Notları |
15 | Politika ve güç ve kültür | Ders Notları |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Daft,R.2010.Organization Theory and Design,10th Edition, South-Western Publishing |
---|---|
2. Tsoukas,H and Chia,R.2011. Philosophy and Organization Theory, Research in the Sociology of Organizations,Vol 32 | |
3. Robbins, S.P. and Barnwell,N.2002.Organization Theory:Concept and Cases.4th Edition | |
4. Jones,G.R.2013. Organizational Theory,Design and Change.7th Edition.Pearson. | |
5. Pfeffer,J.2000.Managing with Power, Harvard Business School Press. | |
7. Ders Notları | |
Ders Kitabı | 6. Course Notes |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 138 |