AKTS - Sosyal Sorumluluk Proje
Sosyal Sorumluluk Proje (HUM201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Sorumluluk Proje | HUM201 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Uygulama-Alıştırma, Alan Gezi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin, Toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlılığını arttırmak toplumsal ve çevresel sorunların çözümüne aktif biçimde katkıda bulunmalarını sağlamak. Sivil Toplum Kuruluşları’nın çalışmalarında ve projelerinde etkin olarak görev almalarını sağlamak. Sivil Toplum Kuruluşu-Üniversite işbirliğinin gelişmesine katkıda bulunmak. Grup çalışmasını özendirmek ve öğrenciler arasındaki iletişimi ve etkileşimi arttırmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Toplumsal ve çevresel sorunlar; sivil toplum kuruluşları; sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği; takım çalışması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1-2 Tanışma, dersin tanıtımı. | Fotokopi hazırlanır. Sunu yapılır. |
2 | 3-4 Öğrenci 18 Saat gönüllü çalışma yapılacağı yeri bulur ve onaylatır. | Ankara’da bulunan huzurevleri, rehabilitasyon merkezleri, sivil toplum kuruluşları belirlenir. |
3 | 5-13 Öğrenci 18 saat gönüllü çalışma yapmaya başlar. Kitap ve giysi kampanyalarına katılır. Eğlenceli Bilim Merkezinde yapılan gönüllü eğitim çalışmalarına destek olur (15 saat) Bir Sivil Toplum Kuruluşu (STK) tanıtımı yapılan ödev gönderilir. | Kuruma yazı gönderilir. Yardım kampanyası duyuruları yapılır. Haftanın hangi günü geleceğine karar verilir. Hangi STK tanıtılacağına karar verilir. |
4 | 14-16 Her öğrenci ile yüz yüze görüşülür. Gönüllü çalışmayla ilgili fotoğraf ve belgeler incelenir. Eksikler belirlenir. Eksikler tamamlanır. | Her öğrenci randevu alır. En az 15 dakika görüşme yapılır. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Faydalı Linkler; http://www.e-devlet.com/sivil_toplum_kuruluslari/ http://ankara.aile.gov.tr/tr http://www.huzurevibul.com/tr/index.asp?q=kurumListe&kurum=16 http://www.webrehberi.biz/3-3-13/ankaradaki-ozel-egitim-ve-rehabilitasyon-merkezleri.aspx http:// |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | 1 | 60 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 15 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | |||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | 6 | 18 | 108 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Projeler | 5 | 15 | 75 |
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 185 |