AKTS - Girişimcilik
Girişimcilik (ECON443) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Girişimcilik | ECON443 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Deney, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu derste girişimcilik kavramı, girişimcilerin karakteristik özellikleri, iş fikri ve strateji, iş modeli, iş fikrini çevreleyen koşulların analizi, ve girişimcinin iş fikrini fikir aşamasından gerçek bir firma aşamasına kadar götürürken yaşayacağı basamakları tanıtmak amaçlanmaktadır. Öğrencilere girişimcilik sürecinde ihtiyaç duyacakları becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir. Öğrencilerin 3-4 kişilik takımlar halinde sömestr boyunca bir proje üzerinde çalışmaları beklenmektedir. Multi-disipliner bir ortamda farklı fakültelerden öğrencilerin katılımı ile bir iş fikrini alıp iş modeli ve iş planı ile somutlaştırmaları beklenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Girişimciliğin önemi, doğası, geçmişi, girişimci bakış açısı ve içgirişimci yaklaşımı, inovatif süreçler, iş fikri, iş kurarkenki opsiyonlar, pazarlama, finansal planlama, yeni kurulan şirket stratejileri ve yatırımcılara yaklaşım. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimciliğin Temelleri | Scarborough bölüm 1 |
2 | Girişimcilik özellikleri, fikirden gerçeğe | Scarborough, bölüm 2 |
3 | İş planının öğeleri | Scarborough bölüm 3 |
4 | Fizibilite Analizi ve İş planı | Scarborough bölüm 4 |
5 | Hukuki türleri bakımından işletmeler | Haliloğlu Müftüoğlu, bölüm 6 |
6 | BAşarılı bir PAzarlama Planı | Scarborough bölüm 5 |
7 | Arasınav | |
8 | Hedef müşteri, persona tanımı, ürün ve hizmet spesifikasyonu | Scarborough bölüm 6 |
9 | Fiyatlanadırma stratejileri | Scarborough, bölüm 7 |
10 | Üretim ve Operasyon planlama | Scarborough bölüm 8 |
11 | Makine ve ekipman ihtiyaçları, kapasite planlama | Scarborough bölüm 9 |
12 | Atölpye çalışmaları | KOSGEB iş planının ilgili kısımlarının doldurulması |
13 | Atölye çalışmaları | KOSGEB iş planının ilgili kısımlarının doldurulması |
14 | Atölye çalışmaları | KOSGEB iş planının ilgili kısımlarının doldurulması |
15 | Atölye çalışmaları | KOSGEB iş planının ilgili kısımlarının doldurulması |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Essentials of Entrepreneurship and Small Business Management, Norman M. Scarborough, 6th edition, Pearson, 2011, New Jersey. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. NasılGirişimciOlunur?”, Prof. Dr. Tamer Müftüoğlu, NeclaHaliloğlu, TurhanKitabevi, 2. baskı 2011, Ankara |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 40 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 10 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | X | ||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | X | ||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 56 | 56 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 140 |