AKTS - Psikolojide İstatistiksel Uygulamalar
Psikolojide İstatistiksel Uygulamalar (PSY403) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Psikolojide İstatistiksel Uygulamalar | PSY403 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 2 | 0 | 4 | 8 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
PSY102 ve PSY318 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere psikolojideki çok değişkenli istatistiksel uygulamaları ve her bir analizin kuramsal yönlerini öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | SPSS?in ana menüsünü tanıma, veri oluşturma ve verilerle işlem yapma, t-testi, varyans analizi, korelasyon, regresyon gibi analizleri yapma, ölçekleme teknikleri ve parametrik olmayan testler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ana ders kitabı: Bölüm 1 |
2 | Betimleyici İstatistikler -Tekrar | Ana ders kitabı: Bölüm 1 |
3 | Betimleyici İstatistikler-Tekrar | Ana ders kitabı: Bölüm 1 |
4 | Varyans Analizi | Ana ders kitabı: Bölüm 3 |
5 | Varyans Analizi | Ana ders kitabı: Bölüm 3 |
6 | Kovaryans Analizi | Ana ders kitabı: Bölüm 6 |
7 | Çoklu Regresyon | Ana ders kitabı: Bölüm 5 |
8 | Çoklu Regresyon | Ana ders kitabı: Bölüm 5 |
9 | Aracı Testler | Ana ders kitabı: Bölüm 5 |
10 | Aracı Testler | Ana ders kitabı: Bölüm 5 |
11 | Çok Değişkenli Varyans Analizi | Ana ders kitabı: Bölüm 7 |
12 | Çok Değişkenli Varyans Analizi | Ana ders kitabı: Bölüm 7 |
13 | Faktör Analizi | Ana ders kitabı: Bölüm 13 |
14 | Faktör Analizi | Ana ders kitabı: Bölüm 13 |
15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th Ed.). Boston: Pearson |
---|---|
2. Green, S. B., & Salkind, N. J. (2012). Using SPSS for windows and Macintosh: Analyzing and understanding data. New Jersey: Pearson |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 199 |