AKTS - Tutum ve Tutum Değişimi
Tutum ve Tutum Değişimi (PSY331) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tutum ve Tutum Değişimi | PSY331 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
PSY102 ve PSY201 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciler tutum oluşumu, tutum değişimi ve ikna süreçleri hakkında kuramsal ve görgül bilgi edineceklerdir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tutumların tanımları, özellikleri ve işlevleri; tutum ölçümü; tutum oluşumu; tutum değişimi; iknaya açık olma ve direnme; tutum-davranış ilişkileri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders Kitabı, Bölüm 3, 5 (ss. 117-124) ve 6 |
2 | Giriş | Ders Kitabı, Bölüm 3, 5 (ss. 117-124) ve 6 |
3 | Tutum Oluşumunda Koşullama | Petty ve Cacioppo (1996), Bölüm 2 |
4 | Tutum - Davranış İlişkisi | Ders Kitabı, Bölüm 5 (ss. 125-152) |
5 | Mesaj Öğrenme Yaklaşımı I | Ders Kitabı, Bölüm 8, 9 ve 10 |
6 | Mesaj Öğrenme Yaklaşımı II | Ders Kitabı, Bölüm 8, 9 ve 10 |
7 | Bilişsel Kısayol ve Mesajı Değerlendirme Yaklaşımları | Ders Kitabı, Bölüm 7 |
8 | Sosyal Muhakeme Yaklaşımı | Ders Kitabı, Bölüm 4 (ss. 94-105) |
9 | Güdüsel Yaklaşımlar I | Ders Kitabı, Bölüm 11 |
10 | Güdüsel Yaklaşımlar II | Ders Kitabı, Bölüm 11 |
11 | Kişilerarası İlişkilerde İkna | Ders Kitabı, Bölüm 12 |
12 | İknaya Direnç | İlgili makale |
13 | Proje Sunumları I | |
14 | Proje Sunumları II | |
15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Perloff, R. M. (2014). The Dynamics of persuasion: Communication and attitudes in the 21th century. 5th Edition. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Petty, R. E., & Cacioppo, J. T. (1996). Attitudes and persuasion: Classic and contemporary approaches. Boulder, CO: Westview Press. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 8 | 8 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 7 | 14 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 125 |