AKTS - Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi
Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi (PSY326) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi | PSY326 | Alan Dışı Seçmeli | 4 | 0 | 0 | 4 | 8 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
PSY102 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilere iş yaşamında toplumsal cinsiyete yönelik araştırma ve kuramlar hakkında aşinalık kazandırmak ve öğrencilerin kurumlarda toplumsal cinsiyetin etkileri konusunda bir kavrayışa sahip olmalarını sağlamak |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Toplumsal cinsiyeti anlama, toplumsal cinsiyet araştırmaları, toplumsal cinsiyet açıklamaları ve inşası, toplumsal cinsiyet roller, toplumsal cinsiyetin temsilleri ve dil, toplumsal cinsiyetin şiddet içeren sonuçları ve feminizm. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | Helgeson, V. S. (2017). Introduction. Psychology of gender (5th ed.) (26-66). Routledge. |
2 | Toplumsal Cinsiyet Araştırmalarının Yöntemleri ve Tarihçesi | Helgeson, V. S. (2017). Methods and history of gender research. Psychology of gender (5th ed.) (67-131). Routledge. |
3 | Cinsiyet Rolü Tutumları | Helgeson, V. S. (2017). Gender-role attitudes. Psychology of gender (5th ed.) (132-193). Routledge. |
4 | Cinsiyetle İlgili Karşılaştırmalar: Gözlem | Helgeson, V. S. (2017). Sex-Related Comparisons: Observation. Psychology of gender (5th ed.) (194-250). Routledge. |
5 | Cinsiyetle İlgili Karşılaştırmalar: Gözlem | Helgeson, V. S. (2017). Sex-Related Comparisons: Observation. Psychology of gender (5th ed.) (194-250). Routledge. |
6 | Cinsiyetle İlgili Karşılaştırmalar: Kuram | Helgeson, V. S. (2017). Sex-Related Comparisons: Theory. Psychology of gender (5th ed.) (251-342). Routledge. |
7 | Cinsiyetle İlgili Karşılaştırmalar: Kuram | Helgeson, V. S. (2017). Sex-Related Comparisons: Theory. Psychology of gender (5th ed.) (251-342). Routledge. |
8 | Cinsiyete Dayalı Şiddet | World Health Organization (2009). Violence prevention: The evidence. https://www.who.int/violence_injury_prevention/violence/gender.pdf 10 myths about violence against women and girls (2019). In UN Women. |
9 | Cinsiyete Dayalı Şiddet | Boyacıoğlu, İ. (2016). Dünden bugüne Türkiye’de kadına yönelik şiddet ve ulusal kadın çalışmaları: Psikolojik araştırmalara davet. Türk Psikoloji Yazıları, 19, 127-146. |
10 | Erkeklik ve Eril İdeoloji | Vandello, J. A. ve Bosson, J. K. (2013). Hard won and easily lost: A review and synthesis of theory and research on precarious manhood. Psychology of Men & Masculinity, 14(2), 101-113. Sakallı, N. ve Türkoğlu, B. (2019). “Erkek” olmak ya da olmamak: sosyal psikolojik açıdan erkeksilik/erkeklik çalışmaları. Türk Psikoloji Yazıları, 22(44), 52-76 |
11 | Feminizm | Stainton Rogers, W., & Stainton Rogers, R. (2001). Feminist challenges. The psychology of gender and sexuality: An introduction (120-157). McGraw-Hill Education. |
12 | Feminizm | Stainton Rogers, W., & Stainton Rogers, R. (2001). Feminist challenges. The psychology of gender and sexuality: An introduction (120-157). McGraw-Hill Education. |
13 | Genel Tekrar | |
14 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Helgeson, V. S. (2017). Psychology of gender (5th ed.). Routledge. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 10 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Projeler | 1 | 25 | 25 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 192 |