AKTS - Yargılama ve Karar Verme
Yargılama ve Karar Verme (PSY314) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yargılama ve Karar Verme | PSY314 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere karar vermenin psikolojisi ile ilgili deneysel çalışmaları ve sonuçlarını sunarak, karar verme mekanizmaları ve süreçlerinin açıklamaları hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Karar verme, yargısal bozulmalar, sezgisel kararlar, risk ve belirsizlik altında karar verme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Genel Bakış: Hüküm, Kararlar ve Rasyonalite | Ana ders kitabı: Bölüm 1 |
2 | Yargının doğası ve analizi | Ana ders kitabı: Bölüm 2 |
3 | Olasılık ve frekans hükmü verme | Ana ders kitabı: Bölüm 3 |
4 | Yargısal bozulmalar: Demirleme-ve-Ayar Sezgisel kararları ve geriye bakış önyargısı | Ana ders kitabı: Bölüm 4 |
5 | Kanıt ve bağımsız değişkenleri değerlendirilmesi. | Ana ders kitabı: Bölüm 5 |
6 | Kovaryasyonları Nedensellik ve Karşıolgusal Düşünme. | Ana ders kitabı: Bölüm 6 |
7 | Risk ve belirsizlik altında karar verme | Ana ders kitabı: Bölüm 7 |
8 | Tercih ve seçim | Ana ders kitabı: Bölüm 8 |
9 | Güven ve İyimserlik. | Ana ders kitabı: Bölüm 9 |
10 | Zaman İçinde Yargı ve Seçim. | Ana ders kitabı: Bölüm 10 |
11 | Dinamik kararlar | Ana ders kitabı: Bölüm 11 |
12 | Risk | Ana ders kitabı: Bölüm 12 |
13 | Gruplar ve takım içinde karar verme İşbirliği ve Koordinasyon. | Ana ders kitabı: Bölüm 13, 14 |
14 | Sezgi, yansıtıcı düşünme ve Beyin. | Ana ders kitabı: Bölüm 15 |
15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Judgment and Decision Making: Psychological Perspectives, David Hardman, BPS Blackwell, 2009 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. The Psychology of Judgment and Decision Making, Scott Plous, McGraw - Hill, 1993 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 |