AKTS - Matris Analizi
Matris Analizi (MATH333) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Matris Analizi | MATH333 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| (MATH231 veya MATH275) |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Lineer cebir ve matris teorisi matematiksel disiplinlerin temel araçlarındandır. Doğrusal dönüşümler, vektor uzayları, vektörler ve matrisler hakkında temel bilgiye sahip olarak amaç; matris analizinin uygulamalı matematik açısından önemli olduğu bilinen klasik ve güncel sonuçlarını vermektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Ön bilgiler, özdeğerler, özvektörler ve benzerlik, üniter denklik ve normal matrisler, kanonik biçimler, Hermite ve simetrik matrisler, vektörler ve matrisler için normlar, özdeğerlerin yerlerinin belirlenmesi ve pertürbasyon, pozitif tanımlı matrisler, negatif olmayan matrisler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Vektör Uzayları, Matrisler, Determinantlar, Rank, Tersinirlik, İç Çarpım, Parçalanmış Matrisler | s. 1-18 |
| 2 | Özdeğer-Özvektör Denklemi, Karakteristik Polinom, Benzerlik | s. 33-57 |
| 3 | Üniter Matrisler, Üniter Denklik | s. 65-78 |
| 4 | Schur’un Üniter Üçgenleştirme Teoremi, Normal Matrisler | s. 79-111 |
| 5 | Jordan Kanonik Biçimi, Polinomlar ve Matrisler, Minimal Polinom | s. 119-149 |
| 6 | Üçgensel Ayrıştırma, LU Ayrıştırması | s. 158-166 |
| 7 | Hermite Matrisler, Hermite Matrislerin Özellikleri ve Karakterizasyonları, Simetrik Karmaşık Matrisler | s. 167-217 |
| 8 | Vektör Normlarının Tanımlayıcı Özellikleri ve İç Çarpımlar, Vektör Normu Örnekleri, Vektör Normlarının Cebirsel Özellikleri | s. 257-268 |
| 9 | Matris Normları, Matrisler Üzerinde Vektör Normları, Matris Terslerinde Hatalar ve Doğrusal Denklem Sistemlerini Çözümü | s. 290-342 |
| 10 | Gersgorin Diskleri, Pertürbasyon Teoremleri, Diğer İçerme Bölgeleri | s. 343-390 |
| 11 | Pozitif Tanımlı Matrisler, Özellikleri ve Karakterizasyonları | s. 391-410 |
| 12 | Kutupsal Biçim ve Tekil Değer Ayrışımı (TDA), Schur Çarpım Biçimi, Eşanlı Köşegenleştirme | s. 411-468 |
| 13 | Negatif Olmayan Matrisler; Eşitsizlikler ve Genelleştirmeler, Pozitif Matrisler | s. 487-502 |
| 14 | Negatif Olmayan Matrisler, Negatif Olmayan İndirgenemez Matrisler | s. 503-514 |
| 15 | Genel Tekrar | |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Matrix Analysis, R.A.Horn & C.R.Johnson, Cambridge University Press, 1991. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. 1- Matrix Theory; Basic Results and Techniques, By F.Zhang, Springer, 2011 |
| 3. 2- Elementary Linear Algebra, B.Kolman &D.R.Hill, 9th edition, Prentice Hall, 2008. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 5 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 55 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
| Toplam | 8 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinir. | |||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlar. | |||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenir. | |||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenir. | X | ||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirir. | |||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirir. | X | ||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunur. | |||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirir. | |||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirir. | |||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirir: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 5 | 6 | 30 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 108 | ||
