AKTS - Lineer Cebir I
Lineer Cebir I (MATH231) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Lineer Cebir I | MATH231 | Alan Seçmeli | 4 | 0 | 0 | 4 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı Matematikçilerin ihtiyaç duyduğu temel lineer cebir altyapısını vermektir. Dersteki birçok kavramlar alışılagelmiş düzlem düzlem ve n-boyutlu gerçel uzay bağlamında ele alınacak ve lineer cebirin nasıl uygulandığına dair bir bilinçle geliştirilecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Matrisler ve lineer denklemler, determinantlar, vektör uzayları, lineer dönüşümler |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matrisler, Matris İşlemleri, Matris İşlemlerinin Cebirsel Özellikleri, Parçalı Matrisler, Özel Tipte Matrisler | s. 16-31, 36-40 |
2 | Elementer Satır İşlemleri, Satırca Denklik, Denk Matrisler Tersinir(Tersi Var Olan) Matrisler | s. 44-59 |
3 | Doğrusal Denklem Sistemleri | s. 65-79 |
4 | Determinantlar, Cramer Kuralı | s. 90-106 |
5 | Vektör Uzayları | s. 129-140 |
6 | Alt Uzaylar, Germe | s. 144-147, 154-157 |
7 | Lineer Bağımsızlık, Baz ve Boyut | s. 163-180 |
8 | Koordinatlar, İzomorfizmalar | s. 182-187 |
9 | Bir Matrise İlişkin Alt Uzaylar(Satır Uzayı, Sütun Uzayı, Homojen Sistemler) Bir Matrisin Rank’ı | s. 192-201 |
10 | Kesişimler, Toplamlar, Direkt Toplamlar, Bölüm Uzayları | s. 202-214 |
11 | Lineer Dönüşümler | s. 228-239 |
12 | Lineer bir Dönüşümün Çekirdeği ve Görüntüsü, İçeylik, Örtenlik | s. 242-262 |
13 | Düal Uzay (Teorem ve Tanım 3.3.7), Lineer Operatörlerin Cebiri | s. 265-266, 269-273 |
14 | Bir Lineer Dönüşümün Matrisi, Geçiş Matrisi, Benzerlik | s. 279-288 |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Cemal Koç, Linear Algebra I, METU Ankara, 1998. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. B. Kolman and D.R. Hill, Elementary Linear Algebra, 8th Edition, Prentice-Hall, New Jersey, 2004. |
3. T. S. Blyth and E. F. Robertson, Basic Linear Algebra, Springer Undergraduate Mathematics Series, Springer-Verlag. | |
4. K. Hoffman and R. Kunze, Linear Algebra, 2nd Edition, Prentice-Hall, New Jersey, 1971. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 55 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | X | ||||
7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 175 |