AKTS - Tesis Planlama
Tesis Planlama (IE407) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tesis Planlama | IE407 | 7. Dönem | 3 | 1 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
IE323 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere, üretim ve/veya hizmet tesislerinin yer seçiminde ve işyeri düzenlenmede kullanılan tedarik zinciri modelleri ve teknikleri ile ilgili bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Dersin verildiği yarıyıl sonunda, öğrencilerin, yer seçimi ve işyeri düzenleme kararlarına ilişkin hususları anlamaları, bu konuda matematik modeller kurabilmeleri, ve kabul edilebilir ekonomik çözümler üretebilmeleri beklenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Üretim ve hizmet sektöründeki tesislerin yer seçimi, mevcut olanakların tahsisi ve işyeri düzenleme; alternatif işyeri düzenlemelerin oluşturulması ve değerlendirilmesinde kullanılan analitik ve bilgisayar destekli işyeri düzenleme teknikleri; ambarların, malzeme taşıma ve dağıtım sistemlerinin analizi ve tasarlanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tedarik zincirleri modellemeye ve tesis planlamaya giriş. | [1] syf. 1-30 |
2 | Ürün, süreç ve program tasarımı | [1] syf.31-69 |
3 | Akış, alan ve faaliyet ilişkileri; alan gereksinimlerinin saptanması | [1] pg.70-110 |
4 | Akış, alan ve faaliyet ilişkileri; alan gereksinimlerinin saptanması Personel İhtiyaçları | [1] syf.70-110 [1] syf.111-134 |
5 | Arasınav I | |
6 | Malzeme taşıma sistemleri. İşyeri düzenleme yaklaşımları, alternatif işyeri düzenlerinin oluşturulması; | [1] syf.135-285 [1] syf.286-325 |
7 | İşyeri düzenleme yaklaşımları, alternatif işyeri düzenlerinin oluşturulması; | [1] syf.286-325 |
8 | İşyeri düzenleme yaklaşımları, alternatif işyeri düzenlerinin oluşturulması; Bilgisayar destekli işyeri düzenleme teknikleri | [1] syf.286-325 [1] syf.326-386 |
9 | Bilgisayar destekli işyeri düzenleme teknikleri | [1] syf. 326-386 |
10 | Bilgisayar destekli işyeri düzenleme teknikleri | [1] syf.326-386 |
11 | Arasınav II | |
12 | Depolama sistemleri. | [1] syf. 387-530 |
13 | Depolama sistemleri. Sayısal Tesis Yeri Seçim Planlaması (Kesikli, Sürekli ve İleri Düzey Modeller) | [1] syf. 387-530 [1] syf.531-720 |
14 | Sayısal Tesis Yeri Seçim Planlaması (Kesikli, Sürekli ve İleri Düzey Modeller) | [1] syf. 531-720 |
15 | Sayısal Tesis Yeri Seçim Planlaması (Kesikli, Sürekli ve İleri Düzey Modeller) | [1] syf.531-720 |
16 | Sayısal Tesis Yeri Seçim Planlaması (Kesikli, Sürekli ve İleri Düzey Modeller) | [1] syf.531-720 |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Tompkins, J. A., J. A. White, Y. A. Bozer, E. H. Frazelle, J. M. A. Tanchoco and J. Trevino, Facilities Planning 3rd Edition, Richmond, TX, U.S.A., 2002. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Eric Teicholz, Facility Design and Management Handbook, 1st Edition. McGraw-Hill Professional, 2001. |
3. Fred E. Meyers, Matthew P. Stephens, Facility Design and Management Handbook, 3rd Edition. Prentice Hall, 2004. | |
5. Sönmez A. İ., Production Plant Design with Applications. University of Gaziantep, Gaziantep, 1998. | |
6. Sule, Dileep R., Manufacturing Facilities Location, Planning and Design, 2nd Edition. PWS Pub. Co., 1994. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
4 | Endüstri mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazanır. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi edinir. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. Endüstri mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |||||
11 | Endüstri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | X | ||||
12 | İnsan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren entegre sistemlerin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve iyileştirilmesi konularında beceri kazanır. | X | ||||
13 | Sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda bilgi edinir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | 16 | 1 | 16 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 8 | 16 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 175 |