AKTS - Kalite Kontrol ve Güvencesi
Kalite Kontrol ve Güvencesi (IE326) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kalite Kontrol ve Güvencesi | IE326 | 6. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
IE202 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders, kalite kavramını ve kalitenin üretim ve servis sektöründeki önemini ve kaliteye ulaşmak için kullanılan çağdaş method ve yöntemleri anlatmayı hedefler. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kalite yönetimini temelleri, toplam kalite yönetimi, kalite iyileştirme teknikleri, kalite maliyeti, istatistiksel kalite kontrol yöntemleri, ürün kabulü, kabul örnekleme planları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalite Yönetiminin temelleri | [1] sayfalar 3-45 |
2 | Kalite iyileştirme teknikleri | [1] sayfalar 207-221 |
3 | Kalite iyileştirme teknikleri | [1] sayfalar 207-221 |
4 | İstatistiksel Süreç Kontrolünün yöntem ve felsefesi | [1] sayfalar 187-213 |
5 | Değişkenler ve nitelikler için kontrol grafikleri, Süreç Yeterliliği Analizi | [1] sayfalar 234-339 |
6 | Değişkenler ve nitelikler için kontrol grafikleri, Süreç Yeterliliği Analizi | [1] sayfalar 234-339 |
7 | Ara sınav 1 | |
8 | Kabul örnekleme planları | [1] sayfalar 649-704 |
9 | Kabul örnekleme planları | [1] sayfalar 649-704 |
10 | Deney tasarımı ile süreç iyileştirme | [1] sayfalar 563-606 |
11 | Deney tasarımı ile süreç iyileştirme | [1] sayfalar 563-606 |
12 | Toplam Kalite Yönetimi | [6] sayfalar 5-345 |
13 | ISO 9001-2000 Kalite Standardları | [7] sayfalar 3-205 |
14 | Yakın dönem felsefeler (Kalite ödülleri, Mükemmeliyet modelleri) | [1] sayfalar 13-45 |
15 | Kalite değişimi (En iyiyle karşılaştırma, Kalite Fonksiyon Göçerimi) | [2] sayfalar 145-170 |
16 | Proje Sunumları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Montgomery, D.C., Introduction to Statistical Quality Control, 6th Edition, John Wiley and Sons Co., 2008. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Gryna, F. M., Chua, R.C. H., and Defeo, J.A., Juran’s Quality Planning and Analysis for Enterprise Quality , 5th Edition, Mc Graw- Hill, 2007. |
3. Kolarik, J.W., Creating Quality, Process Design for Results, Mc Graw- Hill, 1999. | |
4. Evans J.R& Lindsay W.M, The Management and Control of Quality, 3rd edition, West Publishing Company. | |
5. Sutherland J.W. et.al, Statistical Quality Design and Control, MacMillan Publishing Co, 1992. | |
6. Şale, İ., Toplam Kalite Yönetimi ISO 9001:2000- IS0 14000-OHSAS 18000, Seçkin Yayıncılık, 1. Baskı, 1995. | |
7. Şale, İ., ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi ve Uygulamaları, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, 2004. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 4 | 20 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |||||
4 | Endüstri mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazanır. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi edinir. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. Endüstri mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | X | ||||
11 | Endüstri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | X | ||||
12 | İnsan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren entegre sistemlerin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve iyileştirilmesi konularında beceri kazanır. | X | ||||
13 | Sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda bilgi edinir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 18 | 18 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 |