AKTS - Tedarik Zinciri Modelleme
Tedarik Zinciri Modelleme (IE306) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tedarik Zinciri Modelleme | IE306 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin sonunda öğrenci lojistik ve tedarik zincirinin temellerini öğrenecektir. Tedarik zinciri ve lojistik problemlerini çözmek için modeller kurma ve çeşitli teknikler geliştirme becerisi geliştireceklerdir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tedarik zinciri yönetimine giriş, lojistiğe giriş, satın alma ve planlama kararları, envanter politikası kararları, bilgi sistemleri, tedarik zinciri organizasyonu ve kontrolü, performans metrikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tedarik zinciri yönetimine giriş | s 13-30 |
2 | Tedarik zinciri yönetimi çatısı ve sorunları | Simchi-Levi s. 1-30 Simchi-Levi s.120-138 |
3 | Tedarik zinciri sürücüleri | s.50-78 |
4 | Stratejik uyum | s.31-49 |
5 | Kamçı etkisi Temel kavramların tekrarı | s.262-282 Simchi-Levi s.43-90 Simchi-Levi s.101-117 |
6 | Stoğun rolü | s.283-341 |
7 | Risk dağıtma ve erteleme | s.353-369 Simchi-Levi s.222-235 |
8 | Lojistik ve ağ tasarımı | s.80-114 s.409-438 |
9 | Arasınav | |
10 | Depolama | s.120-153 Bozarth s.335-350 |
11 | Dış kaynak-iç kaynak kullanımı | Bozarth s.350-371 s.440-451 |
12 | Vak’a sınavı | |
13 | Ortaklık | s.453-476 s.500-510 |
14 | Performans Metrikleri-Kurumsal Karne | Simchi-Levi s.253-260 |
15 | Devam... | s.512-520 |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Chopra, S., Meindl, P., Supply Chain Management: Strategy Planning and Operation, Prentice Hall, 2007. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Nahmias, S., Production and Operations Analysis, 4th Edition, Irwin McGraw-Hill, 2001. |
3. Shapiro, J., Modeling the Supply Chain, Duxbury, 2001. | |
4. Tayur, S., Ganeshan, R., Magazine, M. (editors), Quantitative Models for Supply Chain Management, Kluwer Press, 1999. | |
5. Simchi-Levi, D., Kaminsky, P., and Simchi-Levi, E., Designing and Managing the Supply Chain: Concepts, Strategies and Case Studies, McGraw Hill, 2008. | |
6. Nemhauser, G.L., Rinnooy Kan, A.H.G., (editors), Logistics of Production and Inventory, North-Holland, 1993. | |
7. Coyle, J., Bardi, J., Edward, J., Langley, J.J., The Management of Business Logistics, Thompson Learning, 1996. | |
8. Bowersox, D.J., Closs, D.J. and Cooper, M.B., Supply Chain Logistics Management, McGraw-Hill, 2007. | |
9. Burt, D.N, Dobler, D.W., and Starling, S.L., E., World Class Supply Management, McGraw-Hill, 2003. | |
10. Vollmann, T.E, Manufacturing Planning and Control for Supply Chain Management, McGraw-Hill, 2005. | |
11. Bozarth, C.C. and Handfield, R. B., Introduction to Operations and Supply Chain Management, Prentice Hall, 2006. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 9 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
4 | Endüstri mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazanır. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi edinir. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. Endüstri mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |||||
11 | Endüstri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | X | ||||
12 | İnsan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren entegre sistemlerin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve iyileştirilmesi konularında beceri kazanır. | X | ||||
13 | Sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda bilgi edinir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 22 | 22 |
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 2 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 125 |