AKTS - Belgesel Film Yapımı
Belgesel Film Yapımı (GRT487) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Belgesel Film Yapımı | GRT487 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Belgesel sinemanın amacı ve özellikleri doğrultusunda belgesel film yapımı konusunda öğrencileri bilgilendirerek, her öğrencinin bir tane kısa veya orta metraj belgesel film üretmesi amaçlanır. Aynı zamanda belgesel film türleri üzerine yapılacak olan sunum projelerinin yanında geleneksel ve çağdaş belgesel sinema örnekleri izlenerek belgesel sinema analizi üzerine çalışmalar yapmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Belgesel ve belgesel film kavramları, konu ile ilgili tarihsel gelişim; belgesel filmin amacı ve özellikleri; belgesel film türleri üzerine sunum projeleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | A- Dersin tanımlanması, B- Belgesel ve belgesel film kavramlarının tanımlanması, C- Belgesel film yapımına giriş. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
2 | A- Belgesel filmin tarihsel gelişimi, B- Belgesel filmin amacı ve özellikleri, C- Belgesel film türleri üzerine sunum ve belgesel film projesinin öğrencilere açıklanması, D- Belgesel film türlerinin tanımlanması ve konu ile ilgili sunum projelerinin konu başlıklarının belirlenmesi. | Örneklerin gösterimi,gerekli araç ve gerecin sağlanması |
3 | A- Belgesel film projelerinin konularının belirlenmesi, B- Belgesel film yapımın incelenmesi: Yapımcı ve yönetmenin işlevleri, belgesel filmde görsellik, ses, seslendirme ve müzik kullanımı. | Örneklerin gösterimi,gerekli araç ve gerecin sağlanması |
4 | A- Belgesel film projelerinin araştırma taslaklarının incelenmesi, B- Film yapım tekniklerine giriş: Senaryo yazımı, öykü panosu (storyboard) yapımı ve uygulama aşaması, C- Bilgisayar ortamında film yapım tekniklerine giriş: Adobe Premier Pro programı. | Örneklerin gösterimi,gerekli araç ve gerecin sağlanması |
5 | A- Belgesel film projelerinin araştırma taslaklarının sonuçlandırılması, B- Belgesel film projelerinin senaryo taslaklarının incelenmesi, C- Film yapım teknikleri : Kamera kullanımı, aydınlatma teknikleri, dış çekim ortamlarının incelenmesi, D- Adobe Premier Pro programı eğitimi. | Örneklerin gösterimi,gerekli araç ve gerecin sağlanması |
6 | A- Belgesel film projelerinin senaryo taslaklarının sonuçlandırılması, B- Belgesel film projelerinin öykü panosu taslaklarının incelenmesi, C- Film yapım teknikleri: Çekim sonrası (Post-Production) aşaması ve kurgu teknikleri, D- Adobe Premier Pro programı eğitimi. | Örneklerin gösterimi,gerekli araç ve gerecin sağlanması |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | A- Belgesel film projelerinin öykü panosu taslaklarının sonuçlandırılması, B- Belgesel film türleri üzerine 1. sunum haftası ve sunum dosyası teslimi, C- Adobe Premier Pro programı eğitimi. | Örneklerin gösterimi,gerekli araç ve gerecin sağlanması |
9 | A- Belgesel film projelerinin araştırma raporu, senaryo ve öykü panosu taslaklarının teslimi ve film çekim aşamasına geçiş, B- Belgesel film türleri üzerine 2. sunum haftası ve sunum dosya teslimi, C- Adobe Premier Pro programının kullanımı. | Örneklerin gösterimi,gerekli araç ve gerecin sağlanması |
10 | A- Belgesel film projelerinin ilk çekim taslaklarının incelenmesi, B- Belgesel film gösterimi ve analizi: HOME (YUVA), (2009). Yönetmen: Yann Arthus-Bertrand. | Örneklerin gösterimi,gerekli araç ve gerecin sağlanması |
11 | A- Belgesel film projelerinin çekim taslaklarının incelenmesi, B- Türkiye'de belgesel film çalışmaları, C- Video kurgu programlarında film jeneriği tasarımı. | Örneklerin gösterimi,gerekli araç ve gerecin sağlanması |
12 | A- Belgesel film projelerinin çekim taslaklarının sonuçlandırılması ve kurgu aşamasına geçiş, B- Belgesel film gösterimi ve analizi: Crossing the Bridge: The Sound of Istanbul (İstanbul Hatırası: Köprüyü Geçmek), (2005). Yönetmen: Fatih Akın. | Örneklerin gösterimi,gerekli araç ve gerecin sağlanması |
13 | A- Belgesel film projelerinin kurgu taslaklarının incelenmesi, B- Belgesel film yapımı çerçevesinde video kurgu programlarında seslendirme ve müzik kullanımı aşaması. | Örneklerin gösterimi,gerekli araç ve gerecin sağlanması |
14 | A- Belgesel film projelerinin kurgu taslaklarının sonuçlandırılması ve son halinin değerlendirilmesi. | Örneklerin gösterimi,gerekli araç ve gerecin sağlanması |
15 | A- Belgesel film projelerinin sunumu ve DVD formatında proje teslimi. | Örneklerin gösterimi, gerekli araç ve gerecin sağlanması |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. 1. P. ROTHA, BelgeselSinema. İstanbul, 2000 |
---|---|
2. 2. A. BİLGİN,BelgeselSinema-BelgeselSinemanınDoğuşu;İngilizBelgeselOkuluveTürkBelgeselSineması. İstanbul, 1986 | |
3. 3. S. ÖNGÖREN,BelgeselFilminYapısalGelişimiveTürkiye'yeYansıması. İstanbul, 1991 | |
4. 4. F. BALKAYA,Türkiye'deBelgesel Film Çalışmaları. Ankara, 1993 | |
5. 5. J. MONACO, Bir Film NasılOkunur? İstanbul, 2002 | |
6. 6. A. CANDEMİR, Video Kamera: StüdyoOrtamlarıveDışÇekimler. Eskişehir, 2008 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 2 | 35 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 5 | 45 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | |||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | X | ||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | ||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 2 | 25 | 50 |
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 12 | 36 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 150 |