AKTS - Bilgisayar Oyunları İçin Karakter ve Sahne Tasarımı
Bilgisayar Oyunları İçin Karakter ve Sahne Tasarımı (GRT474) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Oyunları İçin Karakter ve Sahne Tasarımı | GRT474 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
GRT223 ve GRT226 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bilgisayar oyunları için karakter ve sahne tasarlanması ve bunların hareketlendirilmesi |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bir bilgisayar oyununun gerektirdiği oyun öğelerinin (game object) ve sahne (level) tasarımının teknik ve sanatsal bilgisi; oyun öğelerinin temel hareketleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karakter ve Sahne Tasarımı hakkında teorik bilgilendirme ve görsel örnekler ile sunuş | Kaynak olarak verilen dökümanların incelenmesi |
2 | Karakter ve sahne tasarımı için 3ds Max programının arayüzünün tanıtımı ve örnek bir model oluşturma | Programın arayüzünün incelenmesi |
3 | Belirlenmiş bir konu dahilinde ilk low poly karakterin modellenmeye başlanması | Karakter için eskiz ön çalışmaları |
4 | Karakterlerin modellenmesine devam edilmesi ve detaylandırılması | Karakter modellemesi low poly tekniklerinin teorisi ön çalışmaları |
5 | Karakter için malzeme ve doku oluşturmak temel renk bilgisini kazandırmak | Malzeme, doku ve renk için dökümanların incelenmesi |
6 | Karakterin, malzeme ve doku ile kaplanması | Kaplama tekniklerinin teorik ön çalışması |
7 | Sınav öncesi genel tekrar ve modelleme uygulamaları | Genel tekrar |
8 | Birinci arasınav | Sınav süresi dahilinde bir oyun karakterinin modellenmesi ve malzeme ile kaplanması istenecektir |
9 | Sahne tasarımına giriş, oyun öğelerinin sahne ile uyumunun anlatımı, görsel örnekler ile sunuş | Sahne bilgisi teorisi dökümanlarının incelenmesi |
10 | Belirlenmiş bir konu dahilinde ilk sahnenin oluşturulması malzeme ile kaplanması ve sahne için diğer oyun öğelerinin modellenmesi | Low poly oyun öğelerinin modellenmesi ön çalışması |
11 | Sınav öncesi genel tekrar ve kaplama uygulamaları | Genel tekrar |
12 | 2. vize ara sınavı | Sınav süresi dahilinde bir sahne tasarlanması (modellenmesi) ve bunun malzeme ile kaplanması istenecektir |
13 | Oyun öğelerinin temel hareketlerinin oluşturulması (idle, walk, run, jump) | Duruş, yürüyüş, koşu, zıplama temel hareketlerinin |
14 | Kamera ve ışık bilgisine giriş, Sahne içinde kamera yaratımı ve sahne için doğru kamera açısının oluşturulması | Kamera açılarının incelenmesi ve ışığın sahne üzerindeki etkisinin teorik çalışması |
15 | Sınav öncesi genel tekrar | Genel tekrar |
16 | Final sınavı | Sınav süresi dahilinde öğrenciler, modelledikleri karakterlerini, modelledikleri sahne içinde, verilecek bir konu eşliğinde hareketlendirmeleri istenecektir |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 2. Autodesk 3ds Max 2015 Essentials: Autodesk Official Press |
---|---|
3. 3ds Max Modeling for Games: Insider's Guide to Game Character, Vehicle, and Environment Modeling: Volume I , (Andrew Gahan) | |
4. Drawing Basics and Video Game Art: Classic to Cutting-Edge Art Techniques |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 15 | 30 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
Toplam | 22 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | |||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | |||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | |||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 3 | 48 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 2 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 154 |