AKTS - Sanat ve Ütopya
Sanat ve Ütopya (GRT485) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat ve Ütopya | GRT485 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ütopya tarihinin, sanatla ilişkisinin ve önemli sanatçılarını öğretmek, Ütopyacı düşünce teknikleriyle yaratıcı algılama-yorumlama-üretme yapılmasını sağlamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ütopyanın ve sanatın tanımı, ütopya içinde sanat, sanat yoluyla ütopyacı düşünme yöntemleri, ütopyanın ve ütopyacı düşüncenin kullanıldığı alanlar; örnek filmler, örnek edebi kitaplar; ütopyacı düşünme teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ütopya nedir? Sanat Nedir? Ütopya eserler veren ünlü sanatçılar kimlerdir? Uygulama alanları nelerdir? | 14 haftanın çalışma planı sunulur. Tomasso Campanella-Güneş Ülkesi ve Thomas More-Ütopya eserleri okunmak üzere önerilir. |
2 | İyi bir ütopya eser nasıl ortaya çıkarılır? Ütopyanın unsurları: Hayaller ve gerçekler. | Güneş Ülkesi ve Ütopya referans olarak kullanılır. Gösterim Filmi: Metropolis (1927) |
3 | Ütopyanın oluşumu. | Gösterim Filmi: 1984 (Bindokuzyüzseksendört), Güncel Referansı V for Vantedte |
4 | Ütopyanın sınırları: Hayali dünyalar | Gösterim Filmi: Delicatessen(Şarküteri) (1991) Yönetmen: Jean Pierre Jeunet, Marc Caro. 1991’deki İstanbul Film Festivali’nden |
5 | Sanat ve Ütopyacı Teori | Gösterim Filmi: Azınlık Raporu |
6 | Ütopyanın Zamanı ve Mekanı | Gösterim Filmi: Fahrenheit 451 |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | Klasik Dünyanın Ütopyaları | Gösterim Filmi: 12 Maymun |
9 | Dünya Haritasında Ütopya | Gösterim Filmi: Matrix I |
10 | Dünya Haritasında Ütopya | Gösterim Filmi: The Brasil |
11 | Ütopya ve sanat Uygulamaları I | Gösterim Kaynağı :Quatsi Üçlemesi I |
12 | Ütopya ve sanat Uygulamaları II | Gösterim Kaynağı :Quatsi Üçlemesi II |
13 | Ütopya ve sanat Uygulamaları III | Gösterim Kaynağı :Quatsi Üçlemesi III |
14 | Ütopyacı Toplumlar-Ütopya ve Modernizm | Gösterim Filmi Avatar |
15 | Gösterim Filmi Avatar | Çalışmalar ve ödevler dosya olarak teslim alınır. |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Thomas More: Ütopya |
---|---|
2. T. Campanella: Güneş Ülkesi | |
3. A.Huxley: Cesur Yeni Dünya | |
4. W. Morris: Hiçbir Yerde | |
5. K.Kumar: Ütopyacılık |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 8 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 40 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | X | ||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | |||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | X | ||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | |||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | |||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 6 | 3 | 18 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 75 |