AKTS - Sanat Felsefesi
Sanat Felsefesi (GRT498) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat Felsefesi | GRT498 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Eski Yunanlılardan günümüze sanat ve güzellik kavramlarının entelektüel yapısı. Görsel sanatlardaki sanat felsefesinin ve estetiğin anlatımı. Tarihsel süreçler içerisinde Sanat Düşüncesinin gelişimi. Estetik kavramların ve izdüşüm türlerinin yolları. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Antik Yunan?dan günümüze kadar gelen sanatın ve güzel'in düşünsel yapısı; görsel sanatlarda sanat felsefesi ve estetiğin irdelenişi; estetik konseptler ve yansıtma biçimleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Estetiğin Konusu ve Felsefe açısından sanat: a) Sanat, b) Sanat Yapıtı | |
2 | Estetiğin Temel Kavramları: a) Güzel Nedir? b) Güzelliğin Nitelikleri c) Güzellik-hakikat-iyi-hoş-yüce ilişkisi | |
3 | Estetiğin temel sorunlarına yaklaşımlar: a) estetik yargıların yapısı ve özellikleri b) Ortak estetik yargıların olup olmadığı | |
4 | Felsefi düşüncenin doğuşu ve Antik Yunan’da güzel nedir? sorusu: Platon, Aristoteles ve Plotinos | |
5 | Antik Yunan Estetiği’nin özellikleri | |
6 | Ortaçağ ya da Antik Çağ’ın inancın etkisiyle zenginleşen ilk yankısı: Aurelius Augustinus | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Skolastik Felsefenin gelişimi (XIII. Yüzyıl) ve Aquinolu Tomaso’nun estetiği | |
9 | XIII. yüzyıl Nominalist başkaldırı ve XVI. Yüzyıl arasındaki ara dönem: Rönesans ve Hümanizm | |
10 | J. P. De Crousaz ve Kartezyen felsefe; Jean Baptiste du Bos ve Empiristler | |
11 | 19. yy Romantizmi ve teorilerinin güzel sanatlara etkisi | |
12 | Immanuel Kant ve Aydınlanma | |
13 | Aydınlanma düşüncesine karşı eleştiriler: Romantizm (XIX. Yüzyıl) ve Friedrich Nietzsche | |
14 | Aydınlanma düşüncesine karşı eleştiriler: Romantizm (XIX. Yüzyıl) ve Friedrich Nietzsche | |
15 | Aydınlanma düşüncesine yönelik eleştiriler ve Michel Foucault - Bu Bir Pipo Değildir? | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. S. K. YETKİN, Estetik Doktrinler, Ankara 2007. |
---|---|
2. İ. KUÇURADİ, Sanata Felsefeyle Bakmak, Adana 2009 | |
3. D. TOWNSEND, Estetiğe Giriş (çev. Sabri Büyükdüvenci), Ankara 2002 | |
4. A. TİMUÇİN, Estetikte Anlam ve Yorum, İstanbul 2011 | |
5. A. TİMUÇİN, Sorularla Estetik El Kitabı, İstanbul 2009 | |
6. A. TURANİ, Çağdaş Sanat Felsefesi, İstanbul 2015 | |
7. M. KAGAN, Güzellik Bilimi Olarak Estetik ve Sanat, (Çev: Aziz Çalışlar), İstanbul 1982 | |
8. M. KAGAN, Estetik ve Sanat Dersleri, İstanbul 1993 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 80 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | X | ||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | X | ||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 3 | 30 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 1 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |