AKTS - Görsel Tasarımda Ses, Müzik ve Efekt
Görsel Tasarımda Ses, Müzik ve Efekt (GRT271) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Görsel Tasarımda Ses, Müzik ve Efekt | GRT271 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Görsel tasarımda ses ve müzik kullanımının prensiplerinin öğrenilmesi.Bir ifade aracı olarak müziğin görsel tasarımla işbirliği olanaklarının anlaşılması. Müzikal farkındalık kazanımı amaçlanır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Görsel tasarımda ses ve müzik kullanımı; müzikal farkındalık; klasik batı müziği tarihine bir bakış, modern müzik, elektronik müzik, alternatif türler ve efekt çeşitleri; vaka analizleri ve uygulamalarla müzikal farkındalıkları bir dile dönüştürme becerisi kazandırmaya yönelik çalışmalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzik neyi anlatır? Nasıl anlatır? Müzik, duygu ifade ve tema ilişkisi. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
2 | Müzik tarihine giriş. Müziğin kaynakları. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
3 | Eski uygarlıklarda müzik. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
4 | Tekseslilikten çok sesliliğe geçiş süreci. Gregor melodilerinin incelenmesi. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
5 | Çok sesli müziğin gelişimi. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
6 | Onyedinci yüzyıl müziği:Enstrüman müziği,Sonat formu, Opera,Oratoryo ve dinsel müzik. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | Onsekizinci yüzyıl müziği:Scarlatti, Vivaldi, Bach,Mozart,Haydn. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
9 | Ondokuzuncu yüzyıl müziği:Beethoven,Schubert,Chopin, Schumann,Lİst, Wagner | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
10 | Yirminci Yüzyıl Müziği:İzlenimciler,Ravel,Satie,Stravinski. Caz müziği ve doğaçlama. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
11 | Yirmibirinci yüzyıl: Atonal müzik, elektronik müzik, popüler müzik. Alt kültürler ve müzik. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
12 | Çizgi film müzikleri. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
13 | Kült filmler ve müzikleri. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
14 | Küt filmler ve müzikleri. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
15 | Grafik tasarımda ses kullanımı örneklerinin incelenmesi.Efekt türleri. | Konuyla ilgili kaynaklardan okuma yapılması |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. A. Say, Müzik Nedir, Nasıl Bir Sanattır? İstanbul, 2008. |
---|---|
2. P. Griffiths, Batı Müziğinin Kısa Tarihi, İstanbul 2010. | |
3. S. Konuralp, Film Müziği, Tarihçe ve Yazılar. İstanbul 2004. | |
Ders Kitabı | 4. İ. Mimaroğlu, Müzik Tarihi. İstanbul 2004. |
5. H. C. Schonberg, Büyük Besteciler, İstanbul 2013. | |
6. P. Tonks, Film Müziği, İstanbul 2006. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 2 | 60 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | X | ||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | |||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | X | ||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 5 | 40 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 8 | 8 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |