AKTS - Grafik Öyküleme
Grafik Öyküleme (GRT286) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Grafik Öyküleme | GRT286 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Çizgi roman ve karikatür olarak değerlendirilen grafik öyküleme araçlarının nasıl ortaya çıktıklarını, gelişen teknoloji ve toplumsal ihtiyaçlar çerçevesinde nasıl bir dönüşüm geçirdiklerini yapılan uygulamalarla öğretir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Grafik öyküleme kapsamındaki konuların tarihçesi, türleri ve örnekleri; grafik öyküleme yöntem ve teknikleri ve uygulamalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okuma ve çeşitli uygulama listesi ve faydalı kaynakların sunumu, dönemlik ders programının açıklanması, malzeme listesinin verilmesi | Ders ile ilgili kaynakların göz gezdirilmesi. |
2 | Joseph Pulitzer ve William RandolphHeartz: Comics in doğuşu. | Uygulama Ödevi (15x15 Bristol-rapido) |
3 | İllüstrasyonun Altın Çağı ve Çizgi Roman- Bir Uygulama | Uygulama Ödevine devam Dersin devamı(15x15 Bristol-rapido) |
4 | Ön yargılar ve yasaklar dönemi; ComicsCode’un doğuşu | Uygulama Ödevine devam(15x15 Bristol-rapido) |
5 | Çocuklar ve yetişkinler için çizgi roman proje hazırlığı, planlama ve eskiz çalışma | Skeç defteri ve kurşun kalem. |
6 | Yeni medya ve çizgi roman örnekleri, bir önceki hafta hazırlanması gereken projelerin yöntem ve içerik kritiği ve çözüm önerileri | Skeç defteri ve kurşun kalem. |
7 | Serbest çalışmanın sürdürülmesi ve temize çekilmesi | Uygulama Ödevi, (Bristol, rapido, boya.) |
8 | Eisner: Çizgi Roman Sanat mıdır? Uygulama çalışmalarına paralel bir beyin fırtınası tartışması | Uygulama Ödevine devam (Bristol, rapido, boya.) |
9 | Avrupa, Amerika ve Japonya: Çizgi roman transhumanism ve trans nasyonalism- Bir Uygulama | Uygulama Ödevine devam, (Bristol, rapido, boya.) |
10 | Punk, karşı kültür ve çizgi roman alt kültürleri – Seçmeli Uygulama | Yeni birUygulama Ödevi, (Bristol, rapido, boya.) |
11 | Otobiyografi olarak çizgi roman-Bir Uygulama örneğinin incelenmesi | Uygulama Ödevine devam, (Bristol, rapido, boya.) |
12 | Oto-biyografik uygulama | Uygulama Ödevi, (Bristol, rapido, boya.) |
13 | Uygulamanın devamı | Bristol, rapido, boya |
14 | Uygulamanın devamı | Bristol, rapido, boya |
15 | Son kontroller, eksikliklerin tamamlanması ve dosyaların teslimi | Bütün dönem yapılanların gözden geçirilmesi |
16 | Dosyaların değerlendirilmesi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Comics, Comix&GraphicNovels: A History Of Comic Art Roger Sabin, PhaidonPress, April 2001 |
---|---|
2. A Parent’s Guidetothe Best Kids’ Comics: Jeff Smith, F+W Media, 2012 | |
3. Adult Manga: CultureandPower in Contemporary Japanese Society: SharonKinsela, Universityof Hawai’iPress, 2000 | |
4. Manga Bir Kültürel Direniş Aracı: Mehmet Korkut ÖZTEKİN, İletişim Yayınları, 2012 İstanbul, | |
5. Masters of Comic Art , Belgesel Yönetmen/Yapımcı: KenViola, 1 Ocak 1987, A.B.D., 60 dakika | |
6. MoebiusRedux: A Life in Pictures , Belgesel Yapımcı: EddaBaumann Von Broen, Bart Simpson, Yönetmen: HaskoBaumann, 2007 Almanya, |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 7 | 15 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 11 | 95 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||
2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | |||||
6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | ||||
11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 7 | 4 | 28 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 2 | 4 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 100 |